سهل الغاب:

شرایط همچنان ناپایدار هست..

در شرق سهل الغاب همه چیز به نقطه ی صفر قبل از شروع عملیات ارتش رسیده..یعنی تل اعور،مرج زهور،نیروگاه حرارتی زیزون، ساختمان های مسکونی زیزون و روستای زیادیه به دست مسلحین افتاده و نیروهای ارتش در روستاهای زیاره و قرقور متمرکز شده اند..

در تل واسط،منصوره و خربه ناقوس هم درگیریها ادامه داره..اما در غرب سهل الغاب اوضاع بحرانی تر هست و مسلحین النصره با استفاده از مناطق کوهستانی مشرف بر فورو، صفصافه و بحصه با تعداد زیاد به این سه روستا هجوم بردند و بر فورو و صفصافه مسلط شدند. در بحصه دیروز ارتش بیشتر اهالی روستا رو به سمت مناطق امن هدایت کرد و از دیروز تا حالا ارتش و اهالی روستا مقاومت سرسختانه ای در مقابل اشغال کامل روستا داشته اند به نحوی که فقط در یک روز 15 نفر از نیروهای محلی و ارتش در بحصه شهید شده اند.

حمص:

منابع ارتش سوریه صبح امروز خبر از محاصره نیروهای داعش در شهر قریتین دادند. برخی منابع وابسته به مخالفین سوری هم از عقب نشینی کامل داعش از منطقه ی قریتین به سمت منطقه ی محسیا در جنوب شرق قریتین (حدود 15 کیلومتری قریتین) خبر دادند. در حال حاضر وضعیت در محور قریتین-مهین-حوارین آرام هست و با رسیدن نیروهای پشتیبانی ارتش شرایط در حال حاضر درگیری در آن منطقه مشاهده نمیشه به جز درگیری ارتش و برخی اهالی با داعشیهای باقیمانده در نقاطی از شهر. در شهر قریتین که سکونتگاه تعدادی از مسیحیان هم هست،داعشیها تعدادی از اهالی مسیحی را گروگان گرفتند. نحوه ی برخورد اهالی قریتین و مهین با حمله داعش متفاوت بود..

به نحوی که پس از شروع حمله ی داعش،بسیاری از اهالی قریتین با داعش بیعت کردند اما در مهین اهالی برای مقابله با داعش مسلح شدند..به نظر می رسد دلیل سیطره ی سریع داعش بر قریتین هم همین بیعت و عدم مقاومت اهالی این شهر باشد.

خبر تکمیلی: برخی منابع ارتش ساعتی پیش از کنترل کامل قریتین به دست داعش و عقب نشینی نیروها به سمت مهین خبر دادن..

ریف دمشق-داریا:

منابع مخالفین از سیطره ی مسلحین اجنادالشام بر منطقه ی جمعیات واقع در شمال غربی شهرک داریا پس از 3 روز درگیری شدید با نیروهای ارتش دادند. گفته میشه شروع این عملیات با ارسال نفرات و مهمات از معضمیة الشام به داریا بوده..معضمیة الشام مدتهاست آتش بس بین ارتش و مسلحین منعقد شده ولی مثل اینکه مسلحین این منطقه هم مثل حرستا و قابون تصمیم به شکستن آتش بس گرفتن.

تلفات ارتش در درگیریهای داریا سنگین بوده و فقط در یک روز 14 نفر اعلام شده..

حلب- عفرین:

با بالا گرفتن درگیریها بین کردها و النصره، اداره ی دفاع عفرین از همه ی شهروندان 18 تا 29 ساله درخواست کرد برای گذراندن دوره ی ضرورت 6 ماهه خودشان را معرفی کنند.

حلب: ضرب الاجل بیست و چهار ساعته گروه ثوارالشام به جیش المجاهدین برای تحویل دادن اعضای ایست بازرسی جیش المجاهدین که عامل قتل فرمانده ثوارالشام به نام "فارس حرمین" هستند.