ریف شمالی حلب :

از دیروز که نیروی هوایی ترکیه به دلیل تنش با روسیه و سوریه عملیات هوایی در شمال سوریه رو متوقف کردن، تحرکات جدید و بی سابقه ای در حال وقوع هست..

جنگنده های روس از دیروز برای اولین بار در ریف شمالی حلب مواضع مسلحین رو بمباران کردند و نیروهای SDF (عمدتا شامل کردها به همرا جیش الثوار) به سمت شهر اعزاز پایگاه اصلی جبهة الشامیه در حال پیشروی هستن و تا حالا مریمین،اناب،شوارغة الجوز،مراش،تنب و مالکیه رو از دست مسلحین خارج کردن.

مسلحین ادعا می کنن تنب و مالکیه رو پس گرفتن که هنوز تایید نشده.

جیش الثوار اولین گروه از مخالفین سوری هست که در کنار کردها به مواضع بقیه مسلحین هجوم میبرن.

در شهر حلب هم مسلحین ارتش آزاد بر علیه کردها بیانیه دادن و با متهم کردن اونها به همکاری با دولت و روسها، محله شیخ مقصود رو منطقه نظامی اعلام کردند.

النصره و ارتش آزاد امروز محله شیخ مقصود رو به شدت بمباران کردند که که بر اثر اون چند کشته شامل دو کودک و بیش از ٦٠ مجروح از اهالی به جا موند.

جنوب شرق حلب :

ارتش سوریه به سمت روستای عاکوله هجوم برده ، خبر صفحات طرفدار حاکی از پاکسازی کامل عاکوله داره ولی بعضی منابع میدانی میگند در حال حاضر فقط شرق روستا دست ارتشه .

در هر صورت عاکوله کوچک هست و طبیعتا داعش مقاومت چندانی نمیتونند بکنند و این روستا هم پاکسازی خواهد شد .

ریف جنوب شرقی حمص :

ارتش از سمت غرب و جنوب خودش رو به محیط قریتین رسونده.به نظر میاد ارتش تصمیم داره به زودی به قریتین حمله کنه و بعد از اون برای قطع مسیرهای امداد داعش و بستن جنوب غرب تدمر، به طرف سه راهی تدمر حرکت کنه.