حلب :

حمله ی سنگین مسلحین به راشدین حلب تنها دستاوردش تا الان تصرف ٤ تا ساختمون در راشدین بوده و درگیریهای شدید هنوز ادامه داره..

(عکسهای امروز از آقای رضا الباشا)

سویداء :

حملات مستمر چند روز گذشته مسلحین به ثعله شکست خورد.جیش الیرموک و تعدادی دیگر از گروهها رسما از این معرکه کناره گیری کردند. بعد از تصرف ٨ ساعته مقر ٥٢،بزرگترین مقر جنوب سوریه، مسلحین تصور می کردند فرودگاه ثعله به سهولت سقوط می کند اما با حمایت اهالی دروزی آن منطقه با پذیرفتن تلفات سنگین مجبور و عقب نشینی و سپس از دست دادن روستای سکاکه شدند.

حضور ارتشیان از مناطق مختلف سوریه،شامل حلب و حما و حمص در کنار اهالی دروز منطقه جالب بود..

فرماندهی فرودگاه بر عهده سرهنگ عبدالله یونس از اهالی روستای شیعه نشین الجنینات حمص هست.

قنیطره:

مهمترین خبر،هجوم ناگهانی مسلحین النصره، احرار،اجنادالشام،لواء عمر بن الخطاب،لواء جبل شیخ،لواء فرسان السنة و یکی دو گروه محلی دیگه تحت عنوان "جیش الحرمون" به شمال قنیطره هست که موفق شدن تلول حمر در نزدیکی بیت جن رو تصرف کنن و یکی از روستاهای دروزی نشین اون ناحیه به نام حضر رو هم محاصره کنن. ظاهرا اون منطقه به دلیل خط امداد ضعیف مسلحین چندان مورد توجه ارتش نبوده اما با پشتیبانی اطلاعاتی قوی اسراییل مسلحین پس از بسته دیدن بقیه مسیرها به سمت دمشق این جبهه رو باز کردن که در آینده نزدیک میتونه خطرناک باشه..

جالب اینجاست که زمزمه هایی مبنی بر دخالت ارتش اسراییل در صورت محاصره ی روستاهای دروزی نشین شنیده میشه.بر علیه همون گروههایی که ازشون در قنیطره حمایت می کنه!

آخرین خبر از قنیطره: تل بزاق هم سقوط کرد و مسلحین حمله سنگینی برای تصرف شهر بعث انجام دادند. درگیری حول روستای حضر نیست فعلا.

دمشق:

پیشروی جزیی ارتش در بساتین دوما و تثبیت چند نقطه از جمله ساختمان شکر.