ریف جنوبی حلب:

دیروز جبهه النصره حملات سنگینی رو در محورهای تل دادین و بانص در ریف جنوبی حلب ترتیب داد.

در تل دادین حمله دفع شد ولی در بانص جایی که النصره تعداد زیادی از نیروهای خارجی خود را به خدمت گرفته بود، پشتیبانی آتش سنگینی که قبل از حمله داشت موفق شد کنترل بانص رو در دست بگیره. نیروهای مقاومت از بانص و سنگرهای نزدیک بانص مجبور به بازگشت شدند.

ادامه ی حمله ی النصره از همان محور بانص به طرف العیس بود که 2 انتحاری فرستادن که انفجار انتحاری اول که توسط یونس الترکی اهل ترکیه انجام شد، متاسفانه باعث شهادت چند نفر از بچه های ایرانی شد اما انتحاری دوم شکار شد.

اشراف آتش نیروهای مقاومت باعث عقب نشینی النصره از اطراف العیس به بانص شد.

بعضی منابع مسلحین مطابق دفعات پیش چاشنی اغراق را در خبررسانی به کار گرفته و علاوه بر بانص، برنه،زیتان، تل العیس، تل دادین، تل البنیجره و تل البکاره رو هم روی کاغذ به نام خود زدند.

با تماسهایی که با منابع میدانی در ریف جنوبی حلب داشتیم هیچکدام در محور بانص حضور نداشتند اما بعضی خبر از تخلیه بانص توسط مسلحین به واسطه ی بمباران شدید هوایی و زمینی دادند. اهمیت بانص به خاطر این هست که این روستا به عنوان یکی از سنگرها و خطوط دفاعی اصلی شهرک راهبردی العیس به شمار میره.

بنابراین تنها تغییر در نقشه ی ریف جنوبی حلب فعلا بانص هست که به دست مسلحین افتاده.

برای وضوح بیشتر خطوط تماس باید تا روزهای آینده صبر کنیم.

ریف جنوب شرقی حمص:

مهین:

داعش امروز حمله غافلگیر کننده و سنگینی را به طرف شهرک مهین و مشخصا به سمت کوههای اطراف مهین و انبارهای اسلحه انجام داد.

منابع داعش از تصرف کوههای مشرف بر مهین (جبل کبیر و جبل صغیر) و انبارهای اسلحه واقع در جنوب و جنوب غربی مهین خبر دادند .

چند دقیقه پیش بچه ها با یکی از فرماندهان زرهی ارتش در منطقه صحبت میکرد ، ایشان گفتند که ارتش مهین رو تخلیه کرده و به صدد عقب نشینی کردند .

تا فردا وضع دقیقا روشن میشه .

ریف شمالی لاذقیه:

امروز نیروهای ارتش در دو محور عطیره و ربیعه به مواضع مسلحین حمله کرد و در محور عطیره موفق شدند بلندیهای این منطقه را آزاد کنند.

در محور ربیعه هم آزاد شدن کوه بریندی تایید شده.

خبرهایی هم از سیطره بر تعدادی از بلندیهای ربیعه نزدیک شهرک ربیعه، پایگاه مهم مسلحین در شرق جبل ترکمان هست که هنوز تایید نشده.

خبرهای تکمیلی و نقشه در پستهای آینده.

گزارش تصویری دیروز ربیع دیبه و سیف عمر الفرا بعد از پیشرویهای اخیر که از شبکه الاخباریه سوریه پخش شد:

http://fs2.filegir.com/a7up/12319944_487827198071826_700042558_n.mp4

به وضوح گذرگاههای غیرقانونی که تروریستهای خارجی از داخل ترکیه و به وضوح روستاهای یایلی داق و دستورلو به داخل خاک سوریه با اشراف مرزداران ترکیه در تردد هستند در این تصاویر مشخص هست.