احمد الاسیر رهبر تروریستهای سلفی لبنان امروز در حالیکه با نام و پاسپورت جعلی «رامی عبدالرحمان طالب» قصد فرار از فرودگاه بیروت به مقصد مصر را داشت توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد.

الاسیر عامل اصلی درگیریهای مسلحانه ۲۰۱۲ صیدون با هدف ایجاد فتنه ی مذهبی بود. الاسیر که سرشناس ترین چهره مخالف دولت سوریه و ایران در لبنان بود، بارها خواستار خلع سلاح حزب الله و جدا شدن سربازان سنی از ارتش لبنان شده بود.

الاسیر در سخنرانی های خود از ارتش لبنان به عنوان «ارتش ایران» یاد می کرد! الاسیر سرسخت ترین مخالف حزب الله، جنبش امل و جنبش میهنی آزاد میشل عون بود و از طرف بسیاری از گروههای زیر مجموعه جنبش ۱۴ مارس از جمله جنبش المستقبل به رهبری سعد حریری مورد استقبال قرار گرفت..

از دید بسیاری از صاحب نظران مخالفت افراطی این تروریست با حزب الله بیشتر به نفع حزب الله و ضرر گروههایی مانند المستقبل تمام شده است. الاسیر که عامل قتل تعداد زیادی از سربازان و نیروهای امنیتی لبنان هست مدت زیادی تحت تعقیب بود. انتظارمی رود حکم سنگین اعدام در مورد الاسیر اجرا شود.

نحوه ی فرار الاسیر با لباس مبدل،ریش تراشیده و هویت جعلی موجی از واکنشهای طنز را در بین لبنانی ها برانگیخت.لبنانی ها با هشتگ های ‫#‏البالون‬ تغییر قیافه و تلون الاسیر را به تمسخر گرفتند.

عکس الاسیر قبل از دستگیری و عکس پاسپورت