آنطور که از مواضع مسئولان عراقی فهمیده می‌شود تاکتیک نیروهای عراقی در درگیری‌های رمادی در سه محور متمرکز شده:

1- تصرف پادگان عملیات الانبار در شرق رمادی
2- تصرف ساختمان‌ها و مراکز دولتی در غرب رمادی
3- دور کردن داعش از شهرک خالدیة

به نظر می‌رسد که این تاکتیک البته به دور از اشتباه هم نیست. بسیاری از کارشناسان نظامی عراق هشدار دادند که این تاکتیک که به دور از مرکزیت داعش انجام می‌شود به داعشی‌ها فرصت می‌دهد تا یک روند فرسایشی را علیه نیروهای ارتش و بسیج مردمی همانند ماجرای #بیجی دنبال کنند.
انتظار می‌رفت که عملیات آزادسازی رمادی خیلی سریع و غافلگیرانه انجام شود اما ظاهرا نیروهای عراقی خودشان دچار سردرگمی شده‌اند.

مثلا اصرار زیاد نیروهای ارتش به درگیری‌های دانشکده کشاورزی، ظاهرا آنها را از درگیری‌های #صوفیة و #بو_علوان غافل کرده. یا مثلا اگر بخواهیم مقایسه کنیم درگیری‌های ارتش در منطقه #الجزیره در رمادی و یا درگیری‌های منطقه #بوذیان در مقایسه با #بوعبید و #بوبالی که تهدیدهای جدی برای #خالدیه و #صقلاویة‌ هستند کم ارزش‌تر هست.

خیلی از کارشناس‌ها معتقدند تهدید مناطق بوبالی و بوعبید از سمت الجزیره بسیار خطرناک هست. از سمت غرب هم مناطق #حوز و #حی_الاندلس احتمالا طی روزهای آینده می‌تواند پاشنه آشیل نیروهای دولتی باشد.

پ ن: عرب‌ها ضرب المثلی دارند که "وقتی سر مار رو می تونی بزنی مهم نیست که بقیه بدنش کجاست.. وقتی مشغول زدن بدن مار شوید از غافلگیر شدن تعجب نکنید"