💢 حومه شمالی حلب:
امروز صبح دو انفجار پی در پی ناشی از دو خودروی بمب گذاری شده در شهر اعزاز یک مقر فرماندهی و یک انبار مهمات جنبش نورالدین زنگی را هدف قرار داد. منابع رسانه ای این جنبش کشته شدن ۲۸ نفر و زخمی شدن دهها نفر از اعضای این جنبش را تایید کرده اند.
این انفجار تنها یک روز پس از امضای توافق کنار گذاشتن اختلافات بین احرار الشام و جبهه الشامیه روی میدهد و این در حالیست که جنبش نورالدین زنگی در رویارویی احرارالشام با جبهه الشامیه یه در هفته گذشته در کنار احرارالشام ایستاد و امروز پس از انفجار بلافاصله انگشتهای اتهام به سمت جبهه الشامیه نشانه رفت.
اختلافات بین گروههای تروریستی در اعزاز بر سر در اختیار گرفتن کنترل گذرگاه مرزی اعزاز و ایست و بازرسی الشات می باشد چرا که تروریستهای ترکمن و عرب در اختیار گرفتن این گذرگاه را موجب تقویت موقعیت خود در اعزاز میدانند.
در ادامه عملیات سپر فرات امروز نیروهای ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه موفق به تصرف دوباره ی قباسین در  شمال شهر راهبردی الباب شدند.

💢 دیرالزور :
تیپ ۱۰۴ ارتش سوریه موفق شد، حمله داعش از قوس شرقی فرودگاه دیرالزور به این فرودگاه رو دفع کند. این حمله از قسمت شمال شرقی شهر انجام شد.

💢 دمشق
با خروج آخرین گروه از مسلحین از منطقه معضمیه این منطقه به صورت کامل در اختیار ارتش سوریه قرار گرفت و مردم این منطقه بلافاصله پس از خروج مسلحین تظاهراتی در حمایت از دولت سوریه ترتیب دادند.
مسلحین این منطقه طی توافقی با دولت سوریه با سلاحهای فردی خود به استان ادلب رفتند.