روز چهارم آتش بس در یمن در حالی سپری شد که به گزارش شاهدان به دلیل عدم استقرار کامل ناظران سازمان ملل برای راستی آزمایی تعهد طرفین آتش بس در چندین نقطه توسط مرتزقین شکسته شده و هواپیماهای سعودی مدام در حال گشت زنی در آسمان شهرها جهت تحریک انصارالله هستند.

اما نکته ای که همواره باید بدان توجه داشت این است که از ادامه ی جنگ در یمن چه کسانی سود می برند. وچه کسانی متضرر می شوند. وضعیت قفل شده ی میدانهای نبرد در یمن بیانگر آنست که در صورت عدم دخالت یک نیروی نظامی فرا منطقه ای این جنگ سالهای سال می تواند ادامه داشته باشد. که به هیچ عنوان به سود مردم یمن نخواهد بود، اما پایان جنگ و آغاز روند سیاسی در یمن انصارالله را در هیات یک جریان سیاسی تاثیر گذار قرار خواهد داد که مطلوب نیروهایی که جنگ رو شروع کردن نیست..

دیشب به ساکنین مدیریت وحده در حومه ی صنعا به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ویرانگر یمن و آغاز آتش بس برای شهدای جنگ به خصوص شهدای کودک جنگ شمع روشن کردند.

این شمع ها به یاد کودکانی روشن شد که یکسال تمام هر شب از ترس حمله ی هواپیما های سعودی _ آمریکایی لرزیدند و بسیاری از آنان در زیر خروارها بتن و سیمان زنده زنده دفن شدند ویا در آتش بمب های خوشه ای و فسفری سعودی کباب شدند.