دیروز مرحله اول خروج تروریست هایی که مایل به رسیدگی به اوضاعشان نیستند و میخواهند به ادلب بروند اجرا شد ودر 38 کاروان اتوبوس های سازمان ملل قریب به 1800(700 نفر تروریست بهمراه خانواده هایشان) نفر از تروریستهایی که غالب آنها در معضمیه فعالیت داشتند و باقی بعد از عملیات ارتش سوریه در داریا وکفرسوسه  به معضمیه فرار کرده بودند، به سمت ادلب راهی شدند.
در ساعات آینده مرحله دوم این خروج و تسلیم تروریست ها اجرا میشود و به این ترتیب با ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهرک و اتمام بازرسی ها راه های این شهرک باز شده و حیات طبیعی به این محله باز میگردد و 5 هزار نفر ساکن این محله نفس راحتی میکشند.

در همین حال که همه منتظر اجرای مرحله دوم این توافق ها هستند، توافق برای سایر مناطق  از جمله  منین ، برزة ، القابون  و بعد از پیرزوهای های ارتش سوریه در غوطه غربی در شهرک  زاکیة ،در حال رسیدن به نتیجه نهاییست زیرا مشاهده میشود که علایم آنچه در الهامه و قدسیا اتفاق افتاد در این مناطق نیز دیده میشود.

در حال حاضر زمان مناسبی برای اظهار نظر در مورد توقف درگیری ها و توافق احتمالی در دوما نیست چرا که این شهر از بزرگترین مقرهای تروریست های جیش الاسلام است و هنوز ارتش سوریه به تمامی دروازه های این شهر نرسیده.
شکی نیست که کفه ترازوی قدرت در غوطه های شرقی و غربی به نفع ارتش سوریه است و موفقیت در توافق های داریا و قدسیا و الهامه موجب تسری این توافق به سایر مناطقی شده که در گذشته با نام حلقه آتش (طوق النار) برای تهدید پایتخت از آنها یاد میشد.