به گزارش «انتخاب»، معاون وزیر امورخارجه ایران روز گذشته اعلام کرد آتش بس در یمن قریب الوقوع است.

این سخن وی نشان می داد گفتگوهایی در این زمینه در جریان است. البته این مقام ایرانی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.
 چندین روز پیش محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در یادداشتی برای نیویورک تایمز از ضرورت وجود عزم سیاسی بیشتر برای متوقف کردن درگیری ها در یمن خبر داد. کاملا روشن است که ایران احساس می کند بخشی از تحولات جاری در یمن است و می کوشد بخشی از تلاشها برای پایان دادن به حملات یمن باشد.
ایران به شدت از مسائل جاری در یمن و حملات هوایی عربستان سعودی در یمن انتقاد کرده است. با همه این اوصاف، به نظر می رسد پشت پرده تلاشهایی از جانب ایران برای پایان دادن به جنگ در یمن درجریان بوده و گفتگوهایی در حالی پیگیری بوده است باآنکه مقامات ایرانی سخنان شدیداللحنی درباره عربستان سعودی مطرح کرده اند.
براساس این گزارش، ظاهرا رایزنی هایی بین عربستان سعودی و ایران و دیگر کشورهای منطقه در این زمینه درجریان بوده و ترکیه و عمان تسهیل کننده گفتگوهای ایران و عربستان سعودی در این باره بوده اند.

منبع :انتخاب
توضیح :
لازم به ذکر است که علی رغم ابراز امیدواری و اعلام موافقت طرفین هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای آغاز آتش بس سه روزه به طور رسمی اعلام نشده .
پیشتر جراید از روز پنج شنبه به عنوان روز آغاز آتش بس یاد کرده بودند اما برخلاف این گمانه زنی ها درگیریها و حملات هوایی  همچنان ادامه دارد ..