یکی از مهمترین شهرهای شیعه نشین سوریه شهر کوچکی به نام فوعه هست که 25 هزار نفر جمعیت در آن زندگی می کنند و در شمال شهر ادلب و در چند ده کیلومتری مرزهای سوریه با ترکیه واقع است.

دست تقدیر بر این بوده که این شهر شیعه نشین در مجاورت شهری به نام بنش قرار بگیرد که مرکز اصلی تکفیری ها از همه صنف در شمال سوریه است.

شهری که اولین گروه های جبهه النصره را پناه داد و جوانانش در گروه های مختلف تکفیری عضو هستند.شهر فوعه با وجودی اینکه خودش در خطر بود، اما جوانانش در دفاع از حرم حضرت زینب حضور داشتند و ده ها تن از جوانان شهر فوعه در درگیری های حومه شهر دمشق به شهادت رسیدند.

شهر فوعه چهار ماهی است که در محاصره کامل قرار داره، اما با توجه به مسلح بودن تمام مردانش تکفیری ها جرات نزدیک شدن به این شهر را ندارند و بیشتر با موشک شهر را می زنند.

فرستادن یک تکفیری به جبهه فوعه براش کابوس هست، چون میدونه که بعید هست که زنده بمونه!

بهترین عملکرد را در درگیری های سوریه جوانان فوعه داشتند، حتی تعداد تلفاتی که در درگیری ها اطراف شهر خودشان از تکفیری ها گرفتند، بهتر از عملکرد نیروهای حزب الله بود، به عنوان مثال در یک درگیری با دادن دو شهید 19 تلفات از تکفیری ها به اعتراف خودشان گرفتند.

با وجود همه این مسائل این شهر شیعه نشین نیاز به کمک از خارج دارد، امکان مقاومت در داخل شهر وجود دارد، اما به هر حال وظیفه دیگران رساندن کمک به این شهر هست.

فوعه و کفریا همچنان پایدار و مقاوم .....