حشام برکات دادستان کل مصر که پس از ترور زخمی شده بود، پس از رسیدن به بیمارستان فوت کرد.

حشام برکات، کسی بود که طی دوران تکیه زدن وی بر صندلی دادستانی کل مصر، احکامی جنجالی رو تایید کرده بود ; حرف و حدیث های زیادی رو در محافل جهانی ایجاد کرده بود..

رسانه های جهان، نظریات مختلفی رو درباره عوامل ترور مطرح کردن. حوزه این نظرات اغلب داعش و اخوان رو عامل ترور میدونن اما در این میون کسی حواسش رو به جوخه های ترور موساد و سیا معطوف نکرده..

شاید برای بسیاری از تحلیل گرها داعش و اخوان انگیزه لازم و کافی رو برای ترور داشتن اما ذهن های نکته بین به این سمت میره که چرا ترور حشام برکات دقیقا پس از تایید حبس ابد مرسی، محکم شدن جایگاه سیسی و تبرئه مبارک رخ داده.!

آیا برای اخوان بهتر نبود قبل از تایید حکم مرسی و سایر رهبران اخوان این ترور انجام بشه!.حتی در این میون یه نکته ای که مورد توجهه اینه که در خبرهای اولیه اعلام شد که بمب در نزدیکی ماشین منفجر شده و حشام برکات تنها به وسیله شیشه ها زخمی شده و حتی وی تا بیمارستان هم زنده بوده..

در کل من مطمئن هستم به زودی اخوان، داعش یا هر جایی به غیر از موساد یا سیا، مقصر اصلی اعلام میشن؛ ولی این ترور دقیقا مطابق سیاست های غربی برنامه ریزی شده و کشته شدن برکات در این زمان سودی به حال داعش یا اخوان نداره و نخواهد داشت..

این ترور رو که میبینم یاد ترور رفیق حریری میوفتم که جوخه های ترور اسرائیل پس از اینکه حریری به دردشون نخورد ترورش کردن و از سال 2005 تا حالا، لبنان رو با مشکلاتی جدی در راس دولت و نظام حکومی مواجه کردن (البته نقش حریری نسبت به برکات خیلی پر رنگ تر بوده)