پستی زده بودیم درباره ی تشدید محاصره ی الوعر در پاسخ به حملات وحشیانه به شهرکهای شیعه نشین الفوعه و کفریا و با ارائه دلایل اخلاقی و عقیدتی و همچنین منطقی و عقلانی با گروکشی "غیرنظامیان" الوعر در مقابل غیرنظامیان فوعه و کفریا مخالفت و حمله به الوعر رو منوط به اجازه خروج به غیرنظامی ها دونستیم.

موضع ما با انتقاداتی از سوی مخاطبین به خصوص برادران عزیز سوریمون مواجه شد. برای اینکه یکطرفه به قاضی نرفته باشیم و شائبه ی تحمیله مواضع و دیدگاههای ما به مخاطبین پیش نیاد، ردیه ای که دوستان سوری به نمایندگی از برادرمون آقای حسین دیاب بر پست ما نوشتن رو منتشر می کنیم :
" راه حل ما در مورد الوعر تشدید محاصره و فشار بر این شهرک هست برای اینکه مسلحین دست از حمله و کشتار مردم الفوعه و کفریا بردارن و این به معنای کشتار غیرنظامیان الوعر نیست. اما چرا الوعر:
در الوعر بیش از 100 هزار غیرنظامی و 3-4 هزار نظامی وجود دارن که همگی از هواداران سرسخت تکفیریها هستن. هدف ما این هست که به محض حمله و کوبیدن الوعر غیرنظامیان در معرض آوارگی قرار بگیرن و پس از اون مواضع تکفیریها هم در هم کوبیده بشه. یعنی تقریبا شبیه سناریویی که در القصیر و زبدانی اجرا شد. این خودش ضربه ی بزرگی به ترکیه وقطر هست.متاسفانه دوستان اطلاعات ناقصی در مورد الوعر منتشر کردن و بر اساس اون نتیجه گرفتن از الوعر چیزی در نمیاد!
تروریستهای الخالدیه و حمص قدیمی بعد از توافق از حمص رفتن الدار الکبیره و از اونجا رفتن ریف لاذقیه شمالی و ترکیه آموزش دیدن و در زمان تشکیل جیش الفتح بهش پیوستن.
اینها لینک فیلم هایی هست که نشون میده مسلحین حمص به خصوص اونهایی که از الوعر اومدن چه حضور پررنگی در حمله جیش الفتح به مردم مظلوم فوعه و کفریا دارن. یه کلیپ هست از اورینت که طرفدار سرسخت تکفیریهاس و بارها پخش شده و گزارشگر معروفشون هادی العبدالله ملعون توش میگه اغلب مسلحین جیش الفتح از حمص و باباعمرو و قصیر و ..هستن:
https://www.alsouria.net/content/%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%AA%D9%84%D9%88-%D8%AD%D9%85%D8%B5-%D9%8A%D8%B1%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%81%D9%8A-%D8%A5%D8%AF%D9%84%D8%A8-%D9%88%D9%8A%D8%AA%D9%88%D8%B9%D8%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%88%D8%AF%D8%A9-%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%B5%D9%85%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AB%D9%88%D8%B1%D8%A9
http://slnnews.co/?p=20785
در ضمن جمعیت زیاد ترک (ترکمان) داره که همگی تکفیرین و ارتباط مستقیم با ترکیه دارن. خاندان های بانفوذی مثل الاتاسی، الحسینی، السبسبی، الجندلی، الدالاتی، الحجی و..همچنین جمعیت زیاد بادیه نشین مثل العگیدات،بنی خالد، المشاهده و الفواعره که با عربستان و قطر ارتباط مستقیم دارن.
فقط در دور اول حمله تروریستها به الفوعه و کفریا حدود 40 حمصی از همین ها کشته شدن. جیش السنه یکی از بزرگترین شاخه های جیش الفتح همه افرادش حمصی هستن.
در همین حمله آخرشون که به تصرف الصواغیه انجامید، هادی العبدالله خبرنگار اهل قصیرشون در حالی که بر سر پیکر مطهر شهدای اهل فوعه مثل شهید نوجوان "حسین مصطفی قداد" رد می شد، بی شرمانه اون ها رو شبه نظامیان تروریست لبنانی حزب الله می نامید. لینک فیلم:
https://vid.me/kEcG
فراموش نکنیم مردم روستای شیعه نشین الرگه (الرقه) که وسط الوعر واقع شده توسط همین تروریستهای الوعر از خانه هاشون آواره شدن و مجبور شدن به روستاهای الدلبوز، الحیدریه،رام جبل،ام حارتین و.. برن خونه اجاره کنن.دو روستای شیعه نشین المزرعه و الزرزوریه در مجاورت الوعر هر روز در معرض تک تیراندازهای الوعر هستن.
شایان ذکر هست که شهرک کاملا در محاصره الوعر روزانه و بدون وقفه در طی مدت محاصره شاهد ورود کمکهای هلال احمر سوریه بوده، در حالیکه تروریستهای مسلح به هیچ وجه اجازه ی ورود هیچ گونه کمک غذایی و دارویی به شهرکهاى تحت محاصره فوعه و کفریا و شبه محاصره نبل و الزهرا را نداده اند. (به همین دلیل عملکرد هلال احمر سوریه و وزیر مستعفی امور اجتماعی سوریه خانم کنده شماط به شدت مورد انتقاد شیعیان سوری بوده)
در همین چند ماه محاصره بیش از ٦٥٪ خانه های فوعه و کفریا بر اثر بمباران شدید از شدت خرابی غیرقابل سکونت شده،آب آشامیدنی سالم کاملا قطع هست و خدمات رسانی در حد صفر هست در حالیکه در ٣ سال محاصره ی الوعر،ساکنینش از تمام لحاظ زندگی وضعیت بهتری داشتند.مقایسه وضعیت الوعر حمص با شهرکهای فوعه و کفریا در تصاویر    
ما بر اساس دلایل دقیق و اطلاعات درست چنین تصمیمی رو علنی و تبلیغ کردیم نه بر اساس احساسات و انتقام کشی."   

پایان پیام