سلام دوستان

حالتون الحمدلله خوبه دیگه
تو اوایل اغتشاشات سوریه ،که اعتراضات یهو شدت گرفت ، سید حسن نصرالله پیش رهبر انقلاب اومد برا تعیین تکلیف ، چون تو جنگ 33 روزه به گفته ی خوده سید حسن تمام موشک های شلیکی به سمت اسرائیل مال سوریه بود و بشار اسد در انبارهای سلاح هاشو به روی حزب الله باز کرده بود ؛این جمله ی خوده سید حسن هس؛ ،سید حسن بعد از ارائه گزارش منطقه و سوریه به رهبر عرض میکنه که انگار بشار اسد رفتنی هس ، اما جمله ی رهبری برعکس وظیفه ایی بر دوش حزب الله قرار میده که اون هم این بود : سپاه و شما وارد عمل بشید و نذارید این اتفاق بیفته ، جمله ایی دقیقا مشابه اونکه به اردوغان گفته بودن که : بنده منتظرم نظر شما درمورد سوریه عوض بشه . خلاصه این امر رهبری تجلی پیدا کرد .

بعضی از  نخبه های نظامی بعده پنج سال الان پی به نتیجه ی اون سخن رهبر افتادن ، این ورود به جنگ خیلی به نفع لبنان و بخصوص سوریه شد ، حالا میگید چه سودی داشت؟؟

اول از همه امنیت لبنان ، همین طور که خودتون میدونید، برنامه ی بعدی جریان تکفیری لبنان و جنوب اون بخصوص حزب الله بود ،الان دیگه با اعترافات ژنرال های آمریکایی ، به همه ی دنیا ثابت شده داعش ساخته وپرداخته ی اسرائیل و آمریکاس ،پس هدف محور مقاومت هس ، درنتیجه لبنان هدف سوم این جریان بود ، تکلیفی که رهبر بر دوش حزب الله گذاشت به زبان ساده میشه اینطور تعبیر کرد :
بهترین دفاع حمله هس . رهبر اون جملات رو زمانی گفتن که همه فکر میکردن جنگ سوریه انقلاب و بهار عربی هس نه جنگ علیه دشمنان اسرائیل پس دوراندیشی رهبر خیلی جالب هس تو این قضیه ، حزب الله به مرحله ایی تو امنیت لبنان رسیده که پس از فتح زبدانی میشه گفت کمر تکفیری و تهدید اونها بر علیه لبنان شکسته شد.

دومین سود برا خود حزب الله هس ، حالا میگید حزب الله شهدایی داده که تو جنگ اسرائیل هم نداده ، دوست عزیز تجربه ایی که حزب الله از جنگ شهری و خیابانی تو این جنگ بدست آورده ارزش هزار شهید رو داشته ، این جنگ برا حزب الله باعث شد که جوان های حزب اللهی بین 19 تا 27 سال تجربه ی جنگی نیروهایی بین 40 تا 50 سال که فقط جنگ کلاسیکی کرده بودن رو بدست بیارن که این تو اصول نظامی یعنی رشد یک نسل جنگجو که تا شصت سال میتونه این تجربه رو منتقل کنه .

سومین سود برا موقعیت حزب الله هس ، اگه دقت کرده باشید دیگه جریاناتی مانند 14مارس و مستقبل و... رفتن کنار تو لبنان و فقط موضع حزب الله تو لبنان تحکیم پیدا کرده البته مرگ عبدالله پادشاه عربستان هم بی دلیل به این موضوع نیس چون با مرگش جایگاه سعدالحریری بدجور متزلزل شد.

چهارمین سود برا محور مقاومت هس، حالا کشورهای عربی فهمیدن که هرکدوم از این کشورهای مقاومت تو خطر باشن ، دسته ی دوم به کمک هم میان و این یعنی متحد استراتژیک که در سخترین شرایط هم ول کن دوست اش نیس یعنی پیروزی با کمک دوست.

پنجمین سود برا کشور سوریه هس ،چون باعث پیروزی تو خود کشور سوریه میشه، اگه ببینید منطقه ایی نیس که حزب الله و نیروهای قدس و فاطمیون و زینب یون وارد بشن و پیروزی بدست نیاد و فتحی صورت نگیره ، در نتیجه این پیروزی ها هم برا خوده سوریه .

دوستان با توجه به خطر سقوط اردوغان و اینکه یکی از پایه های افراط گرایی داره سقوط میکنه و اینکه این شخص گفته بود دوماهه بشار سقوط میکنه و الان هم بعده 5سال هنوز پابرجاس ، خبرهایی شنیده میشه مبنی بر اینکه کشور قطر و مصر و امارات وعمان وکویت و..  طرح هایی برای آشتی با دولت سوریه برای مهار افراط گرایی دارن که این موضوع رو به اطلاع آقای ظریف تو سفر اخیرش اعلام کردن و خواستن که آقای ظریف در این مورد با روسیه و حزب الله و سوریه ی تو این مورد رایزنی کنه که با سفر ظریف به روسیه ، این کار قراره شروع بشه .اگه خبرهایی در این مورد ببینم حتما اطلاع میدم.

دوستان در مورد یمن هم شنیدم که انصارالله میخاد جنوب رو تخلیه کنه و امنیت اش رو به حرکت حراک بده تا امنیت جنوب رو اونا عهده دار باشن ،با توجه به تخلیه نیروهای انصارلله از شبوه این حرف میشه گفت داره حقیقت پیدا میکنه ،ببینیم چی میشه ...