- وضعیت اجرای تبادل و خروج از حلب مقابل خروج #فوعه #کفریا مقداری نامعلوم و غیر واضح است.
به همین دلیل سعی کردم دیروز آمار خاصی در این باره ارائه ندهم تا شاید اوضاع کمی مشخص شود. و مراجع مسئول آمار دقیقی هم از تعداد افراد خارج شده از فوعه کفریا  ارائه دهند که این اتفاق تا به حال صورت نگرفته.

- تا به حال ۷ اتوبوس از مرحله اول خروج فوعه کفریا داخل این دو شهرک است و هنوز به سمت حلب راه نیفتاده اند. بنابراین تعداد خارج شده ها حتی به تعداد افراد مرحله اول هم نرسیده. اگر این ۷ اتوبوس هم به حلب برسند میشود گفت مرحله اول پایان پذیرفته. و امروز باید ۲۰ تا ۲۵ اتوبوس دیگر به فوعه راهی شوند تا مرحله دوم که ۱۲۵۰ نفر را شامل می شود اجرایی شود.

- اما در مقابل می توان گفت اکثر مسلحین و خانواده ها از حلب خارج شده اند، صحبت از خروج ۲۵ هزار نفر تا دیروز است. و تنها ۲۰۰۰ نفر مسلح به علاوه خانواده هایشان باقی مانده اند. البته اینها آماری است که برخی منابع مسلحین داده اند و ممکن است دقیق نباشد.
اما این را میتوان با اطمینان گفت که بخش اعظم عملیات خروج از حلب انجام شده، در حالی که مرحله اول خروج از فوعه هنوز به اتمام نرسیده است. خروج مسلحین اگر با سرعت دیروز ادامه پیدا کند ممکن است تا آخر وقت امروز کاملا پایان پذیرد.

- و مرحله آخر هم که مربوط به توافق #فوعه #کفریا مقابل #مضایا و #زبدانی است، ظاهرا بعد از اتمام کار حلب صورت می پذیرد که اجرای این امر با توجه به سیاست های مسلحین کار مشکلی است، کما اینکه در طول سال گذشته این ارتش سوریه و مقاومت بود که اصرار به انجام توافق متقابل فوعه و زبدانی داشتیم، اما مسلحین چندان اهمیتی برای این موضوع قائل نبودند و اساسا فوعه را گروگانی برای حفظ موجودیت خویش می دانند. و بعید نیست بعد از اتمام کار حلب، برای مرحله آخر با مشکل مواجه شویم.

- ۸ اتوبوسی که صبح امروز از #فوعه #کفریا به سمت حلب راه افتادند، هنوز به حلب وارد نشده اند.
نگرانی جدی بابت وضعیت و امنیت سرنشینان این اتوبوسها وجود دارد و از طرفی هم بخشی از این افراد شرایط جسمانی نامساعدی دارند و سلامت آنان در این وضعیت به خطر افتاده.
دیروز هم اتوبوس ها در راشدین متوقف شده بودند و به صورت گروه های ۳ تایی و با فاصله چندساعته به حلب فرستاده میشدند که شرایط نامناسبی را پدید آورده بود.

جهاد_رضا