جنگ داخلی گروه های مسلح که همزمان با شروع مذاکرات آستانه مجددا در استان ادلب از سر گرفته شد امروز به اوج خود رسید.

این درگیری ها روز سه شنبه از مرزهای استان ادلب فراتر رفته و به ریف شمالی و غربی حلب هم کشیده شد، جبهه النصره با حمله به مقرات جبهه شامیه در شهرهای عندان، کفرحمره،خان العسل، حریتان،یاقد العدس، کفرناها، اورم الکبری بر کلیه مقرهای جبهه شامیه در این مناطق مسلط شد، جبهه شامیه توسط آمریکا و غرب در رده گروه های معارض موسوم به میانه رو دسته بندی می شود.

همچنین درگیری ها میان گروه های مسلح در حالی در ادلب تشدید شد که جیش المجاهدین یکی از گروه های مسلح مستقر در شمال سوریه پیوستن خود را به گروه حرکت احرار شام اعلام کرد. همزمان با این رویداد  جبهه النصره مستقر در شهر کفرنبل ادلب با حملاتی به مقرهای جبش المجاهدین سعی بر تسلط بر این پایگاه ها در کفرنبل را داشت که تاکنون خبر قطعی مبنی بر تسلط هیچیک از طرف های درگیر براین شهر گزارش نشده است.
همچنین خبرهایی مبنی بر درگیری هایی در اطراف گذرگاه مرزی باب الهوی ادلب که در کنترل احرار شام می باشد با جبهه النصره گزارش شده، درگیری هایی نیز در شهرهای الدانا و سرمدا مخابره شده
درگیری های شدیدی نیز بین فیلق الشام و جبهه النصره در اطراف بیمارستان شهر معره النعمان گزارش شده
در منطقه جبل الزاویه هم در شهر مرعیان درگیری هایی بین جبهه النصره و جیش الاسلام به وقوع پیوسته
در تمامی این درگیری ها نیز تعداد نامشخصی از غیرنظامیان و ساکنین این مناطق به همراه تعدادی از اعضای گروه های مسلح نیز کشته و زخمی شده اند

واکنش گروه های مسلح به شروع این درگیری ها توسط جبهه النصره نیز متفاوت بوده است
احمد عیسی الشیخ(ابو عیسی) سرگرده گروه صقور الشام در صفحه توییتر خود شدیدا به جبهه النصره تاخته و خواستار بسیج عمومی در ادلب برای مقابله با تهدید جبهه النصره شده است .نماینده گروه صقور الشام در اجلاس آستانه حضور داشت.

بیانیه امروز احرار شام اما لحن آشتی جویانه تری دارد و خواستار حل و فصل اختلافات بین گروه های مسلح با مذاکره و راهکار غیر مسلحانه شده است . گروه احرار الشام مخالفت خود را با مذاکرات آستانه اعلام داشته و هیچ نماینده ای به این اجلاس نفرستاد.

فارغ از موضع گیری های گروه های مسلح، به نظر می رسد اجلاس آستانه آتش زیر خاکستر اختلافات گروه های مسلح را بار دیگر شعله ور کرد به طوری که اکنون شکاف عمیقی بین گروه های مسلح موافق و مخالف آن ایجاد شده  است. در حالی درگیری های ادلب هر ساعت به نقطه جدیدی در این استان کشیده می شود که چشم اندازی هم برای پایان آن مشاهده نمی شود.