در بخش اول مستند ملاحظه کردید که چگونه تقریبا تمام شهرها و مناطق مهم استان ادلب توسط جبهه النصره (تحریرالشام) کنترل و اداره می شود. آنها کنترل انتظامات، دادگاهها، محکمه های شرعی، زندانها، مراکز آموزشی و اداری را بر عهده دارند و حتی بیلبوردها و حتی دیوارنوشته ها حاوی شعارهای القاعده است.

همان گونه که در قسمت اول سخنانی از ابومصعب الزرقاوی و جملاتی مانند «شیعه دشمن اسلام است» و «زن تماما عورت است» بر دیوارهای ادلب حک شده و نشان از سیطره کامل فکری و عقیدتی القاعده بر ادلب دارد.

همچنین حضور پررنگ مسلحین آسیای میانه در استان ادلب به خصوص دو شهر ادلب و جسرالشغور در این بخش نشان داده شده است.

جسرالشغور که به گفته مستندساز با خالی شدن از اهالی اصلی آن شبیه شهر ارواح شده هزاران نفر از مسلحین ترکستانی را همراه با خانواده هایشان در خود جای داده است.

در بخش دوم نماهای دیگری از سیطره القاعده بر ادلب و روابط خوب بین جبهه النصره و احرارالشام و رفت و آمد بدون مشکل مسلحین این دو گروه در مناطق تحت کنترل یکدیگر نشان داده شده.

همچنین در مورد زندان مخوف عقاب در مجاورت کفرنبل در ریف غربی ادلب که توسط جبهه النصره اداره می شود توضیحاتی داده شده است.

در بخش نهایی مستند، مستندسازان چند ماه بعد (بعد از آزادسازی حلب و تغییر فرم جبهه فتح الشام در قالب هیئت تحریرالشام) مجددا مخفیانه به استان ادلب سفر می کنند ومتوجه تغییراتی محسوس در آن می شوند. این تغییرات که به نظر می رسد با هدف تغییر چهره ظاهری النصره در ادلب برای ناظران بیرونی و متقاعد کردن حامیان غربی مسلحین در خارج کردن تحریرالشام از لیست گروههای تروریستی باشد، عبارتند از:

- تغییر رنگ پرچم ها و بیلبوردها از سیاه به سفید و رنگهای متنوع

- تعدیل شعارها، پاک کردن شعارهای تند سلفی-تکفیری و نام رهبران القاعده مانند ابومصعب الزرقاوی از دیوارنوشته ها

-بر چیدن تعداد زیادی از ایست بازرسی های النصره و متروکه شدن آنها

- بر چیدن مقرها و پرچم های القاعده از روی ساختمانها...

پ.ن: این مستند توسط شبکه الان تی وی که در دوبی دایر است و مورد حمایت مالی سعودی ها قرار دارد، به وضوح علیه تشکیلات جیش الفتح (و تحریر الشام کنونی) مورد حمایت شبکه اورینت تی وی تهیه شده است.شبکه اورینت تی وی که آن هم در دبی مستقر است بخشی از امپراطوری تجاری و رسانه ای محمد غسان عبود تاجر ثروتمند سوری و از اهالی شهرک تکفیری بنش در جنوب الفوعه است. این شبکه به نسبت دیگر شبکه ها رویکرد مبتدیانه تری در حمایت از مسلحین سوری دارد و به صراحت جیش الفتح و جبهه النصره را می ستاید و از ادبیات غیرمتعارف و تندی در مخالفت با دولت و ارتش سوریه و حمایت از تندروترین گروههای مسلحین استفاده می کند.

پخش این مستند توسط شبکه الان تی وی و پاسخ شبکه اورینت با مستندی دیگر را می توان بخشی از رقابت رسانه ای و سیاسی بین حامیان مخالفین سوری قلمداد کرد که پیش از این در نحوه خبررسانی و جهت دهی علیه گروههای مسلح حمایت شونده از کشور رقیب، بین الجزیره قطر و العربیه سعودی هم مشاهده شده بود.