عربستان سعودی با اعزام یک تروریست معروف بین المللی به عنوان اعضای طرفداران رییس جمهور مستعفی یمن به مذاکرات ژنو، رسوایی جدیدی به بار آورد.

به گفته منابع آگاه، این عضو یمنی هیئت اعزامی ریاض (طرفدار عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن)، از سال 2013 به اتهام جمع آوری کمک برای القاعده در فهرست افراد و گروه های تروریستی آمریکا قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود، "عبدالوهاب الحمیقانی"  نامی آشنا در دنیای تروریست های تکفیری و محافل گروه های وابسته به سازمان القاعده است.نام این فرد ازسال 2013 به اتهام حمایت مالی از القاعده در فهرست حامیان تروریسم دولت آمریکا گنجانده شد.

واشنگتن پیشتر الحمیقانی را به سوء استفاده از منصب خود به عنوان رییس یک موسسه خیریه برای جمع آوری کمک های مالی و ارسال آن برای سازمان تروریستی القاعده متهم کرده بود.کمک به انتقال و حواله وجوهات حامیان القاعده از عربستان سعودی به یمن از دیگر اتهامات الحمیقانی است.خاطرنشان می شود که وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2013 تمام حساب های الحمیقانی را بلوکه کرد و شهروندان و اتباع آمریکایی را از همکاری با وی برحذرداشت.

الحمیقانی از ساکنان استان البیضا یمن و دبیرکل موسسه خیریه الرشد و از پایه گذاران حزب سلفی الرشاد محسوب می شود که بعدها به عنوان دبیرکل آن انتخاب شد.

وی یکی از اعضای شورای گفت و گوهای ملی یمن و استاد دانشگاه الایمان است.

الحمیقانی از بازوهای عبدالرحمن النعیمی بزرگترین حامی قطری القاعده، صاحب شبکه وصال و موسس شبکه الکرامه است.

/العالم