قرار بود از صبح امروز به مدت 48 ساعت آتش بسی کوتاه بین طرفین درگیر در شهر حلب برقرار شود ، اما پس از گذشت دقائقی ! مسلحین تروریست با حملات خمپاره ای به مناطقی از عزیزیه و میدان و همچنین خمپاره پراکنی به فامیلی هاوس ، توپخانه الزهرا و راشدین 1 حلب این آتش بس را نقض کردند .
این حملات در حالی صورت میگیرد که آمریکا در تلاش است برای جلوگیری از عملیات گسترده ی نظام در شهر حلب زمان بخرد .
از طرف دیگر روسیه هم در جواب به سخنان اخیر جان کری مبنی بر اینکه اگر درگیریها و وضع حلب تا یک ماه آینده متوقف و یا حل و فصل نشود ؛ به صورت مستقیم در حلب دخالت خواهد کرد گفت :
" معارضان ریاض مانعی بر سر راه مذاکرات هستند و با وجود نیروی هوایی روسیه هیچ کس جرات حمله ی (دخالت) زمینی را ندارد و هرگونه مداخله نظامی بعنوان تجاوزی آشکار محسوب میشود و نیازمند پاسخ است ."

آنچه که موفقیت مذاکرات صلح سوریه را در هاله ای از ابهام قرار داده ؛ تعیین و مشخص کردن گروه های تروریست از معارضان قابل قبول در سوریه است .
روسیه و ایران خواستار قرار دادن احرار الشام و جیش الاسلام در بین گروه های تروریستی است ولی حامیان منطقه ای تروریستها با این امر بشدت مخالفت میکنند .
هرچند موارد مورد اختلاف در بر سر راه مذاکرات صلح زیاد است ولی مسئله ی فوق یکی از اصلی ترین دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات است .