▫️ از صبح امروز مرحله به مرحله اجرای توافق پیش رفت و نهایتا با ورود 46 اتوبوس از #راشدین، 3000 نفر از اهالی #فوعه #کفریا از محاصره خارج شدند و در مقابل با خروج 15 اتوبوس از راموسه حدود 500 مسلح و خانواده هایشان به ادلب رفتند.

▫️هم زمان با خروج آخرین اتوبوس ها، مشاور رسانه ای وزارت کشور عراق " وهاب الطائی " از آزادی و تحویل 26 قطری به سفارت #قطر خبر داد. این افراد حدود سه سال پیش توسط مقاومت #عراق بازداشت شده بودند.

▫️همچنین 750 نفر از زندانیان مسلحین به طور همزمان از زندان های دولت #سوریه آزاد شدند.

▫️به این ترتیب 8000 هزار نفر از اهالی فوعه کفریا از محاصره خارج شدند. اما 1000 نفر از این تعداد، شهید و مفقود و یا مورد جراحت واقع شدند. و حدود 7000 هزار نفر، خودشان یا بستگان شان، داغدارِ شهیدشان یا پرستارِ مجروح شان شدند.
و مادرانی که طی محاصره فرزندان شان را نگهداری کرده بودند، در این توافق، داغدار فرزندان شان شدند. و اطفالی که یتیم شدند...
این اتفاق فراموش شدنی نیست ولو آنکه بعد از این اتفاق ناگوار دیگری روی ندهد.
این خسارت و جنایت بی سابقه ای بود...

▫️مرحله بعدی توافق شامل آزادی 750 زندانی دیگر مسلحین از زندان های دولت سوریه و خروج مسلحین و اهالی #یرموک #دمشق ( حدود 1000 نفر ) در مقابل خروج 8000 نفر از اهالی فوعه کفریا خواهد بود که به این ترتیب مقصود، تخلیه کامل شهرک های شیعه نشین فوعه کفریا از مدافعان و اهالی است.

▫️▫️ مرحله دوم توافق قرار است در ماه ژوئن سال میلادی جاری اجرا شود. حدود دو ماه دیگر ...

جهاد_رضا