NY Times ویدیویی در مورد مصاحبه با تنها بازمانده ی این جنایت تلخ و نحوی نجاتش منتشر کرد ..

لینک :

http://v.alalam.ir/news/2014/09/05/alalam_635455231365911943_25f_4x3.mp4

علی حسین کاظم

متن زیر خلاصه ای از سخنان علی حسین کاظم است :

من متأهل هستم و یک دختر دارم و برای امرار معاش مجبور شدم به ارتش بپیوندم و مدتی بعد به پایگاه اسپایکر منتقل شدم؛ ما هنگامی که خبر نزدیک شدن داعش به اسپایکر را شنیدیم، لباس شخصی پوشیدیم ولی دیر شده بود زیرا عناصر داعش که حدود یکصد نفر بودند، وارد اسپایکر شده بودند.

عناصر داعش دستان ما را بستند و سوار ده ها کامیون کردند و هر کسی را که کوچکترین حرکتی از خود نشان می داد، می کشتند و کسانی که زیر دست و پا مانده بودند نیز جان خود را از دست دادند.

ما را به صف کردند و با تیر همکلاسی هایم را کشتند و خون یکی از آنها به چهره ام پاشید و تیری که به سوی من شلیک شد، به من اصابت نکرد و من خودم را در چاله ای که روبرویم حفر شده بود، انداختم و خود را به مُردن زدم.

وقتی که شب شد  دویست متر راه رفتم و خودم را به رود دجله رساندم و 3 روز مخفی شدم و از حشرات و گیاهان تغذیه می کردم و به سختی از رود دجله عبور کردم و مسافتی طولانی را در امتداد رود دجله طی کردم تا به منطقه ای نسبتاً امن رسیدم و سه هفته بعد خود را به خانواده ام رساندم.