پس از چند روز درگیری خونین بین جند الاقصی و احرارالشام و چند گروه دیگر، با میانجیگری جبهه فتح الشام (النصره)، جند الاقصی با این جبهه و رهبر آن ابومحمد الجولانی بیعت کرده و در آن ادغام شد.

با ادامه ی درگیریها که جان بیش از 100 نفر از طرفین را گرفت گمان می رفت جندالاقصی هان گونه که مدتها به عنوان بیعت پنهانی با داعش مورد سوءظن مسلحین بود با داعش بیعت کرده و به آن بپیوندد.

با ضمانت و چتر حمایتی النصره و رابطه نزدیک این گروه با احرارالشام به نظر می رسد تا زمان برپایی محکمه شرعی، درگیریها به پایان رسیده است، با اینکه انتقام کشی ها تا ساعاتی پیش بین طرفین ادامه داشت.

ابومحسن الخالدی از فرماندهان ارشد احرارالشام جزو آخرین نفراتی بود که روز گذشته توسط جندالاقصی به قتل رسید. جالب اینجاست که این عضو بلند پایه احرارالشام کسی بود که در بدو تشکیل جندالاقصی از عبدالعزیز القطری از موسسین این گروه در منزل خود استقبال کرد.

با پیوستن جندالاقصی و زیرمجموعه شدن آن، قدرت جفش در شمال سوریه مضاعف شده و می توان این گروه را یکه تاز و قلب تپنده ی مسلحین قلمداد کرد.

البته ذکر این نکته لازم هست که  در حال حاضر برخی از منابع احرار الشام این توافق و توقف درگیریها رو غیر معتبر میدونند و درگیریها در  بعضی مناطق ادامه دارد ..