گروه حکومت اسلامی (داعش)، فایلی صوتی از ابوبکر بغدادی، رهبر خود منتشر کرده که در آن گفته شده حاکمان عربستان سعودی «مشروعیت خود را از دست داده‌اند» و «پایان آنها نزدیک است».

در این فایل صوتی که توسط گروه رسانه‌ای الفرقان منتشر و در سایت‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدایی که به نظر می‌آید متعلق به رهبر گروه حکومت اسلامی باشد، می‌گوید: «هیچ عذری از هیچ مسلمی که به حکومت اسلامی هجرت نکند، وجود ندارد. پیوستن {به جنگ} وظیفه تمام مسلمانان است. ما از شما می‌خواهیم تا یا به ما بپیوندید یا هر کجا که هستید، سلاح به دست بگیرید.»در این فایل صوتی، خلیفه حکومت اسلامی، حاکمان عربستان سعودی را «دشمن» توصیف می‌کند و با بیان اینکه «پایان آنها نزدیک است»، می‌گوید که حاکمان کشورهای منطقه خلیج فارس از رشد تعداد پیروان او میان اعراب سنی احساس تهدید کرده‌اند.

صدای منتسب به ابوبکر بغدادی می‌گوید: «آنها {حاکمان عربستان سعودی} مشروعیت ادعایی خود را از دست داده‌اند. هنگامی که آنها احساس کردند که اربابان‌شان، صلیبیون و یهودیان، رافضی‌ها را جایگزین آنها کرده‌اند، جنگ ادعایی خود علیه رافضی‌ها در یمن را به راه انداختند.»

عربستان سعودی، چند ماه است که رهبری ائتلافی از کشورهای عربی برای حمله به شیعیان حوثی در یمن را بر عهده گرفته است. این کشور همچنین بخشی از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا است که علیه «حکومت اسلامی» شکل گرفته است.اما رهبر گروه حکومت اسلامی با انتقاد شدید از دخالت نظامی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، می‌گوید:

«آنها ادعا می‌کنند که از سنی‌ها دفاع می‌کنند؛ آنها دروغ می‌گویند. آنها تلاش می‌کنند تا از پیوستن مسلمانان به ما جلوگیری کنند {زیرا} این پسران "سلول" را وحشتزده می‌کند.»

«پسران سلول»، اشاره‌ای است به نوادگان عبدالله بن ابی بن سلول، از حاکمان مدینه در صدر اسلام که بسیاری از مسلمانان هرگز گرویدن او به اسلام را قبول نکردند و او را «رهبر منافقان» خطاب می‌کردند.این نخستین پیام منتسب به ابوبکر بغدادی، خلیفه گروه حکومت اسلامی پس از انتشار گزارش‌هایی است که از زخمی شدن او بر اثر عملیات آمریکا و جانشینی فرد دیگری به جای وی خبر می‌دادند.به نظر می‌آید صدای این فایل صوتی با صدایی که در اواسط ماه نوامبر سال گذشته میلادی از ابوبکر بغدادی منتشر شد، مطابقت داشته باشد.

خلیفه گروه حکومت اسلامی در این فایل صوتی خطاب به مسلمانان گفته است: «اسلام هرگز حتی برای یک روز دین صلح نبوده است. اسلام دین جنگ است.».