خبرهای موثقی از دستور ابوبکر البغدادی به والیان مناطق تحت کنترل داعش مبنی بر ارسال نیروها و تجهیزات بیشتر به استان الانبار میرسه..

البغدادی فهمیده اگر که کار الانبار رو به زودی تموم نکنه، نیروهای مردمی وارد الانبار میشن و معادلاتش رو بهم میریزن.البغدادی و فرماندهانش تصور میکردن با حمله یک ماه پیش به الرمادی، که با خروج مردم از شهر و تعلل ارتش همراه شد، کنترل این شهر رو یکی دو روزه بدست میگیرن.

اما تصور نمیکردن که با فشار جریان ها مردمی بر ارتش و گسیل نیروها به الرمادی، این شهر سقوط نکنه..

حالا آمریکا که در واقع نقش دستگاه دیپلماسی داعش در عراق رو داره، با فشارهایی که داره وارد میکنه، میخواد از ورود نیروهای مردمی تا حمله گسترده آتی داعش جلوگیری کنه.

آمریکا به خوبی میدونه که اگر داعش بتونه الرمادی رو بگیره، نیروهای شیعه حتی بدون اجازه وارد استان میشن و این واقعه از چند جهت به سود اسرائیل و آمریکاست:

1- سخت تر شدن اخراج داعش از الانبار و تهدید بغداد

2- درگیر شدن شیعه ها در الانبار (به عنوان استانی تحت کنترل مطلق داعش) و بالاتر رفتن آمار تلفات

3- سعی بیشتر داعش برای نگه داشتن استان و بالاتر رفتن تلفات داعش

4- تیره شدن روابط دولت و حشد شعبی به جهت عدم اجازه.

نهایته زمان دولت برای اجازه دادن به حشد شعبی برای ورود به الانبار حداکثر 1 ماه آینده هست. بعد از این داعش با نیرویی که داره در الانبار جمع میکنه الرمادی رو تسخیر میکنه و چند صد سرباز از بهترین نیروهای ارتش رو از بین میبره.

و سناریوی خطرناک تر اینکه ، بعد از این اتفاقات در عراق اختلافات بالا بگیره و هر گروهی بخوان دیگری رو ساقط کنن.

این سناریو در انقلاب مصر اجرا شد و با روی کار اومدن مرسی جواب داد و در انقلاب یمن اجرا شد و باعث روی کار آمدن عبد ربه منصور هادی شد و جواب داد و در سوریه اجرا شد و جواب نداد.

انشالله که در عراق هم جواب نمیده.

/حمید رضا