مسئولین محلی در فاریاب در شمال افغانستان می گویند که سرمای هوا و بارش برف یک هفته گذشته 111 تن را به کام مرگ فرستاده و دهها هزار راس دام را تلف ساخته است .
بارش برف و سرمای شدید در یک هفته گذشته تلفات و خسارات زیادی در بخش های مختلف افغانستان برجای گذاشت ، اما استان شمالی فاریاب بیشترین آسیب را متحمل شده است .
دردناک ترین واقعه مرگ 25 مسافر در یک مسیر کوهستانی و مرگ 30 چوپان در یک دشت بود .
به تازگی سید انور سادات استاندار فاریاب در نشست خبری  آخرین ارقام کشته شدگان ناشی از برف و سردی هوا در این استان را 111 تن اعلام کرد .
وی گفت : در میان کشته شدگان تعداد زیادی از زنان و کودکان نیز وجود دارند .آقای سادات گفت : 136 تن دیگر در این حوادث زخمی شده اند .
استاندار فاریاب افزود : در یک هفته 48 هزار راس مواشی (حیوانات اهلی ، دام ) بر اثر سردی هوا و نبود علوفه تلف شده اند . همچنان 4800 باب منزل مسکونی ، دو مرکز درمانی و دو ساختمان اداری در شهرستان قرمقول این استان تخریب شده اند .
در حال حاضر کمک های ابتدایی برای آسیب دیدگان توزیع گردیده ، و ارقام قربانیان و آسیب دیدگان به مرکز ارسال شده است تا برای کمک رسانی بیشتر اقدام شود .
از سوی دیگر در سایر استانهای افغانستان نیز خانواده های زیادی بر اثر برف و سردی هوا آسیب دیدند .   
در استان جوزجان در شمال افغانستان نیز 11 تن به شامل 7 زن و کودک براثر سردی هوا کشته شدند . همچنان دهها هزار راس دام دیگر در جوزجان و دیگر استانهای شمال و شمال شرق افغانستان تلف گردیده اند .
امیر

 سید انور سادات استاندار فاریاب