برای یادآوری تفکرات زهران علوش این کلیپ از سخنان اون رو گذاشتیم که میگه :

"مجوس های روافض (ایرانیان و شیعیان) و نصیری ها (علوی ها) غوطه را محاصره کرده و ادعا می کنند مانع تشکیل حکومتی شبیه بنی امیه در دمشق می شوند. خبر خوبی برای شما دارم.شما شیعیان نجس همانگونه که بنی امیه در گذشته سرهای شما را خرد کردند، مردم غوطه سرهای شما را خرد خواهند کرد.آنها عذاب شیطانی را در دنیا به شما خواهند چشاند، پیش از آنکه الله در قیامت شما را عذاب دهد.."

این خلاصه ی تفکرات زهران علوش رهبر یکی از بزرگترین گروههای مسلح در سوریه (سومین گروه بزرگ بعد از احرار الشام و جبهه النصره) هست. کسی که همواره در توهم تشکیل حکومت اموی در دمشق بود و غوطه شرقی رو فسطاط مسلمین می دونست.

علوش بزرگترین مانع در مقابل هر گونه مصالحه در غوطه شرقی بود و با خمپاره باران مناطق مسکونی دمشق از طرفی باعث کشته شدن بسیاری از شهروندان دمشقی شد، و از طرفی عامل حمله متقابل جنگنده های سوری به غوطه و قربانی شدن عده دیگری از غیر نظامیان شد.

شیوه ی استبدادی علوش در اداره ی غوطه که در همین منطقه چندین زندان رو برای زندانی کردن مخالفینش درست کرده بود، باعث خشم روز افزون مردم غوطه و منفور شدن تدریجی او بود.

مخالفین سوری علوش و جیش الاسلام را با وجود تفکرات سلفی-تکفیری نه تنها به عنوان گروه میانه رو شناختند بلکه از جیش الاسلام برای حضور در نشست ریاض که مخالفین سیاسی سوری در آن حضور داشتند، دعوت کردند.

جالبتر اینکه خالد خوجه رییس ائتلاف مخالفین سوری که ادعای سکولاریسم و میانه روی دارن و مورد حمایت کامل غرب هستن، شهادت! شیخ رو تسلیت گفته :

https://twitter.com/Khaledkhoja/status/680421838271430656

کشته شدن علوش و تعدادی دیگر از فرماندهان ارشد مسلحین در غوطه (فعلا 21 نفر تایید شده، 14 نفر از جیش الاسلام و بقیه از دیگر گروه ها) قطعا نقطه عطفی در وضعیت غوطه شرقی دمشق و کل سوریه هست.

یکی از مهمترین و مثبت ترین نتایج میتونه بسط مصالحه های میهنی سوریه به غوطه شرقی و تسکین و رفع مصیبت مردم مصیبت زده این مناطق باشه.

لینک مستقیم دانلود کلیپ : http://fs2.filegir.com/a7up/12413099_600778576741010_1025805196_n.mp4

در کانال ببینید : http://www.aparat.com/v/IvNac