گلوهایی که برای 35 هزار نفر محاصره شده در شرق حلب پاره می شد را یادتان می آید! در دیرالزور 80 هزار غیر نظامی سنی مذهب محاصره هستند! یک خبر و فشار بین المللی را به من نشان دهید!

اما دلیل داعش بر وارد کردن حداقل چند صد نیرو به عملیات دیرالزور چیست؟ در حالی که نیمی از موصل به دست ارتش عراق افتاده، کردها در حال عملیات در 30 کیلومتری رقه هستند و ارتش ترکیه چند بار اقدام به ورود به الباب کرده!
پاسخ این است که داعش مطمئن به نابودی خود است و میخواهد با پاکسازی دیرالزور، آخرین منطقه ای را پاکسازی کند که در آن مردم، قدرتی غیر داعش را قبول دارند.
هرچند که مناطق داعش به دست نیروهای مختلف در حال بازپسگیری است، اما از قبل مردم غیر داعشی منطقه یا فرار کرده اند یا به دست داعش پاکسازی شده اند.
شاید به زودی شاهد این باشیم که داعش به صورت ظاهری از بین برود ولی کاملا مشخص است که آنها برای برگشت خود در سالهای آینده در حال زمینه سازی هستند.
.
اما دیرالزور بدون فرودگاه هم مقاومت خواهد کرد، ان شاءالله حتی بدون فرودگاه برای سه چهار ماه آینده که داعش عملا نابود خواهد شد، مقاومت خواهد کرد. اما برایم بسیار محتمل هست که داعش حتی رقه را به راحتی به کردها بدهد اما سنگین ترین خسارات را به دیرالزور وارد کند!