1.تلاش برای بازپسگیری مجدد مزارع #ملاح و گشایش مجدد جاده کاستیلو
حقیقت اینکه قبلا هم ارتش موفق شده بود به جاده کاستیلو مشرف بشه و تردد رو در این محور مختل بکنه اما دو سال پیش و در پی عملیات نا کام ارتش برای رفع حصر از #نبل و #الزهرا علاوه بر شکست این عملیات مزارع #ملاح از دست رفت. در کل گروههای مخالف ثابت کردن که از هر فرصتی برای گسترش حاشیه امنیت این جاده استفاده میکنن و  یورش همه جانبه با پتانسیل نفراتی ما فوق تصور هر لحظه محتمله .در یورش احتمالی مسلما جنبش #نورالدین_زنگی و #حزب_اسلامی_ترکستان که پیرو سیاستهای وهابی-پانتورکیستی اردوغان هستند نقش پررنگی خواهند داشت.

2.راضی شدن به شرایط موجود و ایجاد جاده های کنار گذر محلی برای در امان بودن ترددها از آتش ارتش، مسلما ارتش فقط به بخش کوچکی از جاده کاستیلو اشراف آتش  داره و مسلحین میتونن با دور زدن این منطقه توسط کنار گذرهای کوچک بدون درگیری و دادن تلفات مسیر رو باز کنند کاری که در گذشته هم انجام دادن.

3.صرف نظر از پتانسیل جاده کاستیلو و گشایش خط لجستیکی از غرب شهر حلب، با تکیه بر جای پای محکمی به اسم #بحوث_العلمیه که مرکز مطالعات علمی ارتش هست که در عملیات سال پیش به کنترل مخالفین دراومد که صد البته کار دشواری چرا که نیاز به جنگ گسترده شهری در منطقه معروف #جمعیت_الزهرا و تصرف دژی مستحکم به نام ساختمان اطلاعات جوی ارتش داره که بارها در این محور عملیات انجام دادن و شکست خوردن.

4.گشایش مسیر لجستیکی از جنوب حلب و جایگزینی جاده کاستیلو با اتوبان #دمشق -  #حلب
چرا که اولا مخالفین در این محور بسیار با روحیه هستن و طعم پیروزی هاشون در #العیس و #خانطومان و #خلصه و ... هنوز زیر زبونشونه در ثانی دست مخالفین در این جبهه بسیار بازه چرا که با توجه به گستره مناطق عملیاتی شعله ور کردن چندین محور بسیار آسونه و به علاوه این جبهات متصل به ادلب و آنکارا هستن و عقبه لجستیکی نا محدودی این جبهه رو تغذیه میکنه.
خاطرتون باشه قبلا در این کانال به پتانسیل جبهه حومه جنوبی #حلب در آلترناتیو واقع شدن برای جاده کاستیلو اشاره کرده بودیم.

از کانال مقاومت نیوز  @resnews