وزارت خارجه پاکستان به دلیل کشته شدن 6 سرباز مرزی این کشور درمرز افغانستان مقامات سفارت افغانستان را احضار کرده است .
وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه ای گفته است که 5 سرباز این کشور در منطقه مومند اجنسی و 1 سرباز دیگر در منطقه خیبر اجنسی  و در نتیجه حمله مخالفان مسلح از خاک افغانستان کشته شده اند . دولت پاکستان از افغانستان خواسته در مورد این حادثه تحقیق نموده و برای نابودی تروریست ها اقدامات جدی کند .
اما در جانب افغانستان ماموران مرزی از شدت گرفتن حملات توپخانه ای و بمباران خاک افغانستان خبر می دهند . برخی از ساکنان شهرستان سرکانو در استان شرقی کنر به رسانه ها گفته اند که هلیکوپتر های پاکستانی از خط مرزی دیورند عبور نموده و مناطق غیر نظامی را هدف قرار داده اند . این ساکنان گفته اند هلیکوپترهای پاکستان تا یک کیلومتری مرز افغانستان پیش آمده اند .
وحید الله کلیمزی استاندار کنر با اینکه از عبور چرخبالها اظهار بی اطلاعی می کند اما تایید می کند که از سه روز بدینسو حملات توپخانه ای پاکستان شروع شده است .
کلیمزی می گوید در آنسوی خط دیورند " داخل خاک پاکستان " میان شورشیان و نظامیان پاکستانی درگیری صورت گرفته است .
مسدود بودن مرز و توقف انتقال کالا سبب تیره شدن روابط دو کشور افغانستان – پاکستان گردیده و مشکلاتی را برای هر دو طرف به وجود آورده است . پاکستان مدعی است که تروریستها ازخاک افغانستان برای حملات انفجاری برنامه ریزی می کنند . اما افغانستان پاکستان را به مداخله در امور این کشور و حمایت از تروریستهای مخالف دولت متهم میکند .