روز گذشته داعشی ها دو حمله انتحاری در شهر حسکه انجام دادند که یکی از دو حمله ، مقر یکی از تشکیلات نظامی کردها موسوم به "آسایش" رو هدف قرار داد و دیگری مقر دفاع ملی سوریه که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

داعش هویت یکی از انتحاری ها رو یک ایرانی با اسم مستعار "ابو قتاده ایرانی" معرفی کرده که این سوال رو در ذهن خیلی از ایرانی ها به وجود میاره که چه تعداد اتباع ایرانی در قلمرو داعش در عراق و سوریه و لیبی در صفوف داعش در حال جنگیدن هستند.

جواب این سوال به درستی مشخص نیست، ولی چیزی که مشخصه اینه که تعداد ایرانیان داعشی در مقایسه با داعشی های سایر کشورها مثل تونس و مصر و ... بسیار کمتره.

گزارش های غیر رسمی بیانگر حضور اتباع ایرانی از استان هایی چون کرمانشاه،کردستان، سیستان و بلوچستان عمدتا در عراق و سوریه ست ولی شمارشون بسیار ناچیزه که از مهمترین دلایل این شمار اندک میشه به روحیه مسالمت جویی و پرهیز از افراط گرایی در میان اقوام و مذاهب در قلمرو جغرافیایی ایران و همچنین تسلط و اشراف دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور در کشف و خنثی سازی هرگونه فعالیت سلول های خفته تکفیری ها در ایران به منظور عضوگیری و عملیات خرابکارانه اشاره کرد.