کردها به تل ابیض نزدیک تر شدند .

همانطور که میدونید دو سه هفته ای میشه که کردهای شمال سوریه تلاش خودشان را برای رسیدن به تل ابیض بیشتر کردند .
مدت زمان زیادی هست که تعدادی از این نیروها از جبهه ی غربی در حال نزدیک شدن به تل ابیض هستند ، البته پیشروی ها از سمت غرب به کندی صورت گرفت تا جایی که در بازه های زمانی مختلف این پیشروی ها  متوفق شد و یا به کندی صورت میگرفت .
کردها حملات خود را از محور شرقی به سمت تل ابیض شدید تر و پیگیر تر دنبال کردند و با کمک ارتش آزاد و تشکیل اتاق جنگی مشترک با سرعت بیشتری مواضع داعش را یکی پس از دیگری تصرف کرده و به سمت تل ابیض نزدیک تر شدند .
البته در این بین کمکهای همه جانبه و مهربانانه ی هوایی ائتلاف آمریکایی غربی نقش بسزایی در پس زدن داعش ایفا کرد و میکند ..
به قول یکی از دوستان ، اینهمه تروریستهای جبهه النصره روو سر نبل و الزهرا بمب ریختند ، آمریکا یه بیسکویت هم از آسمان براشون پرت نکرد و  یا در عراق نیز همچنین ولی در مناطق مشخص و با اهداف مشخص در حال کمک رسانی لازم هست !

در حال حاضر نیروها ضمن پیشروی از سمت مناطق شمالی و نزدیک شدن به تل ابیض ،سلوک رو تقریبا دور زدند و این شهر در محاصره قرار گرفته و خیابانهای این شهر شاهد نبردهای سنگین هست .
آمریکا هم با پشتیبانی هوایی مجالی به ادوات زرهی سنگین داعش نمیده و انتحاری داعش هم کاری از پیش نمیبره .
یک مانع نصف و نیمه وجود رودی هست که مابین سلوک و تل ابیض قرار داره
دواعش دیروز پل اصلی ورودی به شهر تل ابیض که در  غرب روستای ابوقبر قرار داره را منفجر کردند . بنابراین پیشروی از این سمت متوقف شده و در حال حاضر راه بعدی گذر از رودخانه پلی هست که 5 کیلومتر پایین تر ، در روستای شنینه قرار داره .
پل دیگری هم در خربه الرز وجود داره .

البته الان که دارم این خبر رو مینویسم گفته میشه سلوک به صورت کامل پاکسازی و بدست کردها تصرف شد .

نقشه با کیفیت بالا (2.3 مگ) : http://s2.img7.ir/37fDn.jpg