همونطور که میدونید آفریقایی تبار ها سهم قابل توجهی از درجات پایین پیاده نظام داعش رو تشکیل میدن.این افراد طبیعتا از کشورهای شمال آفریقا (کشورهای اسلامی-آفریقایی) همچون تونس، مراکش، مصر، لیبی و سودان خودشون رو به سوریه می رسونن..

اما این برای من همیشه سواله که بر خلاف این ادعای سلفی ها و تکفیری ها که باید جهاد رو از منطقه زندگی خود شروع کنن، چرا دواعش از مهمترین شروط بیعت با البغدادی رو هجرت به سوریه در صورت امکان قرار دادن؟!

آیا اینکه اسم منطقه خود خواندشون شام و عراقه دلیل میشه؟! اونم در صورتی که نقشه کشور آرمانیشون، از غرب آفریقا تا شرق آسیا ادامه داره؟!

حتما این نکته رو شنیدید که وقتی از پیروان این تفکرات پرسیده میشه که چرا با اسرائیل نمیجنگید، میگن که باید اول شریعت رو در منطقه خودمون پیاده کنیم. (مثلا اگر اشتباه نکنم از ریگی هم همین سوال شد و همین جواب رو داد). آیا برای این حجم عظیم از نیرو که از آفریقا و عربستان وارد سوریه میشن، سوریه نزدیک تر از اسرائیل یا لیبی هست؟

حالا داعش هیچی، القاعده که دیگه به صورت رسمی استراتژیشون از افغانستان با جهاد در کشور خود شروع شد، چه توجیهی داره که از افغانستان و پاکستان، نیرو برای جنگ در سوریه بگیرن در صورتی که اسرائیل نزدیک ترشونه!

آیا نیروهای ازبک و چچنی در کشور خودشون شریعت اسلامی به پا کردن که الان بیان زیر لوای انصره (القاعده) در سوریه بجنگن؟