به به چه جمعه ای بود امروز :D
در ریف جنوبی حلب ارتش و نیروهای مقاومت به پیشرویهای مهمی رسیدند.
بعد از اینکه دیروز شهرک راهبردی الحاضر آزاد شد، شب گذشته هم العیس و تل العیس به دست ارتش افتاد.
بعد از اینکه مسلحین برای پس گرفتن تل العیس پاتک ناموفقی زدند،ارتش موفق به تثبیت نقاط  و ادامه پیشروی در محورهای مختلف شد.
تل باجر، تلیلات، خربة الکوسا، بانص و رسم الصهریج و نهایتا تل حدیه هم آزاد شدن تا ارتش تنها 1 کیلومتر با ایکاردا و تل ایکاردا فاصله داشته باشه.
ایکاردا قبل از بحران مرکز تحقیقات کشاورزی بود که بعد از جنگ تبدیل به پایگاه مسلحین احرارالشام در ریف جنوبی حلب شد. تل ایکاردا هم کاملا تا کیلومترها بر بزرگراه بین المللی حلب-حماه مشرف هست.
ارتش بعد از اشراف نسبی که بر قسمتی از بزرگراه پیدا کرد در اطلاعیه ای از مردم خواست به هیچ وجه در این مسیر تردد نکنند و هر خودرویی در بزرگراه دیده بشه، خودروی نظامی محسوب خواهد شد.برای اولین بار امروز سه خودروی مسلحین در بزرگراه با موشک ارتش نابود شدند.  
هواپیماها و بالگردها روس مسیرهای امداد مسلحین از ادلب به حلب رو رصد می کنن. بعد از اینکه دیروز کاروان مسلحین که از مبدا تفتناز به سمت حلب حرکت می کرد هدف حمله هوایی روس ها قرار گرفت اونها با احتیاط بیشتری کمک میفرستن به مناطق درگیری.

اهداف عملیات بزرگ در ریف شرقی و ریف جنوبی حلب رسما اعلام نشد ولی به نظر میرسه آزادسازی کویرس، تسلط بر بخشی از بزرگراه حلب -حماه و کاهش تمرکز مسلحین در شمال حماه (که از نظر کمیت و کیفیت واقعا زیاد هستند) اهداف نهایی این عملیلت باشن.

هدف اول و تا حدی هدف سوم محقق شده و برای تحقق هدف دوم تسلط بر ایکاردا-برنه-برقوم-حلصه-زیتان-روستای مهم زربه-قراصی و روستای راهبردی خان طومان ضروری هست.   
صحبتهایی که در مورد حرکت به سمت الفوعه و کفریا و شکستن حصار این دو شهرک شیعه نشین مطرح میشه فقط در حد گمانه زنی هست.

علی شعیب خبرنگار المنار، علی مرتضی خبرنگار المیادین و انس رمضان خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه هنگام پوشش خبری بر روی تل العیس بودند که خمپاره ای به نزدیک محل استقرارشان اصابت کرد. خوشبختانه کسی در این حمله آسیب ندید.

پ.ن: خبرهایی که حاکی از پیشروی نیروهای مقاومت به سمت خان طومان یا محاصره این روستا هست صحت نداره و با پاتکی که النصره هفته گذشته زد از شرق حدود 5 کیلومتر و از شمال شرق 1 کیلومتر نیروهای مقاومت از خان طومان فاصله دارن.

نقشه با کیفیت بهتر : http://s3.img7.ir/zmuAW.jpg