🔸 اگر دنبال کننده وقایع شهر حلب طی چند ماه اخیر باشید، با دخترک رسانه ای مسلحین آشنا هستید.
🔸 بنا العابد، دختری 7 ساله که داستان جنگ در حلب شرقی را از زبان کودکانه خود روایت می کرد و البته بارها و با مدارک قابل توجه هویت، صداقت و هدف وی زیر سوال رفت.
🔸 اما امروز و با ورود بنا و خانواده 5 نفره اش به ترکیه و دیدارش با اردوغان سوال های بیشتری از هویت وی پرسیده می شود.
🔸 یکی از مهمترین جنبه زندگی بنا پدر وی است، شخصیتی که بنا به ندرت به وی اشاره دارد. البته آخرین باری که حرف از پدر بنا به میان آمد خبر از زخمی شدن وی از ناحیه پا به دلیل بمباران ارتش سوریه بود، اما به صورت کلی هیچ عکسی از وی منتشر نشده بود، تا دیدار امروز خانواده بنا با اردوغان.
🔸 طبیعتا همانطور که حدس میزنید با انتشار تصویر پدر بنا، جستجوی دوستان رسانه ای آغاز شد تا به عکسی که مشاهده می کنید رسید. هرچند که طبیعتا تا زمان تایید رسمی برای اظهار نظر قاطعانه باید صبر کنیم، اما کسی نمی تواند منکر شباهت بسیار زیاد پدر بنا با یکی از مسلحین حاضر در حلب شود.
🔸 و اما عکس بعدی مربوط به بنا در سن حدودا 4 سالگی است. بسیاری دوستان از ابتدای داستان بنا از شنیده شدن شایعاتی مبنی بر سکونت خانواده بنا در ترکیه و شهر غازی عینتاب تا نیمه جنگ سوریه خبر میدهند که با توجه به عکس منتشر شده احتمال دارد درست باشد.
🔸 در این عکس بنا به صورت تلویحی به قبل از جنگ و حضور خود و برادرش در شهربازی اشاره دارد. شهربازیی که کاملا شبیه شهربازی شهر غازی عینتاب است و بنای 4 ساله ای که در زمان گرفتن عکس در سال 2013 در ترکیه در صلح و آرامش بوده است.