این روزها رسانه های غربی ظاهرا با دغدغه ی حقوق بشری تبلیغات بی سابقه ای در مورد مردم باقیمانده در شرق حلب و جان باختن عده ای از غیرنظامیان در حملات هوایی جنگنده های روس و سوری به راه انداختند. فیلمهایی که از بیرون آوردن اجساد کودکان سوری از زیر آوار توسط کلاه سفیدها با طول و تفاصیل در رسانه های جریان غالب غربی پخش می شوند تمام آن چیزی است که از دید آنها مخاطب غربی یا بین المللی دور از صحنه باید از جنگ سوریه و نبرد حلب بداند.

گویا در حلب با جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر حدود یک و نیم میلیون انسانی که در بخشهای تحت کنترل دولت زندگی می کنند فاقد حقوق انسانی هستند.

همین مساله در بقیه مناطق تحت کنترل دولت نیز صدق می کند.

هدف قرار گرفتن و قربانی شدن کودکان خردسال در مدرسه می تواند سوژه جذابی برای این رسانه ها باشد اما زمانی که آنها در مناطق تحت کنترل دولت زندگی کنند تمام جذابیت سوژه از بین رفته و هیچ گونه بازتابی در این رسانه ها نخواهد داشت. این پروپاگاندای یک طرفه زمانی مبتذل تر می شود که رسانه ای مانند ایندیپندنت در گزارشی عجیب، کشته شدن میراییل هندویان دختر شناگر سوری در حملات خمپاره ای مسلحین به غرب حلب را بر اثر بمباران هوایی ذکر می کند.

https://goo.gl/P9xAeO

https://goo.gl/xE2Kby

مورد مضحک تر مانور دادن این رسانه ها روی دختر 7 ساله ی سوری به نام بنا العابد هست که طی دوهفته از شروع به کار حساب کاربریش در توییتر بیش از 70 هزار فالوور داشت.

مشخصا بخش بزرگی از حمایت کنندگان و فالوررها همان مظنونین همیشگی و افراد و رسانه های درجه اول هوادار گروههای مسلح در سوریه اند. این دختر سوری که گویا علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی به زبان های دیگری هم احاطه دارد و توییت های با زبان های مختلف را ریتویت می کند، پیام های سیاسی می دهد، از منابع دیپلماتیک ایالت متحده خبر دریافت می کند، از اوباما می خواهد به خاطر شرق حلب جنگ جهانی سوم را به راه بیندازد و از قضا او نیز عکس میراییل هندویان را به عنوان دختری که در حمله هوایی جنگنده ها در شرق حلب کشته شده توییت می کند.

شواهد متعدد دیگری نیز از سوء استفاده ابزاری و رسانه ای از نام و هویت این دختر در جهت مقاصد سیاسی وجود دارد که شاید در آینده کامل تر به آن بپردازیم.

مثال روشن دورویی و عدم صداقت رسانه های غربی در 24 ساعت گذشته دو مورد حمله خمپاره ای به مدرسه ای در درعا و نیز در حلب محله تلفون هوایی سلیمانیه بود که به ترتیب 5 و 4 کودک در این حملات جان خود را از دست دادند و طبق معمول از دید این رسانه ها پنهان ماند.