پس از یکماه توقف بمباران هوایی محلات شرقی حلب، جنگنده ها از دیروز شروع به بمباران این مناطق کردند.

در یکماه اخیر رسانه های جریان غالب در غیاب بمباران هوایی که خوراک اصلی خبری آنهاست و غیر از پوشش مشتاقانه حمله نافرجام مسلحین برای شکستن محاصره فعالیت دیگری نداشتند. این در حالی است که مسلحین کنترل کامل رسانه ها در شرق حلب را به عهده دارند و خبرنگاران همین رسانه های جریان غالب که عمده تمرکزشان روی خبرهای شرق حلب هستند، اقامت در شرایط امن و آرام محلات غربی تحت کنترل دولت را برای خبررسانی انتخاب کرده اند.

به تدریج ویدیوها، عکسها و فایل های صوتی بیشتری از شرق حلب توسط شهروندان تهیه و واقعیت در شرق حلب بر خلاف روایت رسانه ای غالب روز به روز آشکارتر می شود.

در یکی از این ویدیوها اهالی محله فردوس در اعتراض به فساد و احتکار مواد غذایی توسط گروههای مسلح تظاهرات می کنند و با تیراندازی مسلحین به سمت جمعیت، مجبور به فرار می شوند.

در ویدیوی دیگری مردم در مقابل شورای محلی مسلحین در شرق حلب تجمع کرده و با متهم کردن شورا به دزدی خواهان دریافت مجوز برای خروج از شرق حلب شدند.

جیش الفتح در اعلامیه هایی خروج افراد از شرق حلب را منوط به پرداخت ١٥٠ هزار لیره (٣٠٠ دلار) کرده که با توجه به شرایط وخیم زندگی کمتر کسی قادر به پرداخت این مبلغ هست.