سلام.
خدا رو شکر بعد از حدود 5 روز اقامت در عراق، صحیح و سالم برگشتیم.
همتون رو دعا کردم، مخصوصا این دعا که انشالله سال دیگه با هم بریم.
.
اما وضع عراق،
بسط وضعیت کنونی عراق در یک بحث نمی گنجه؛ اما تا خبر داغه؛ فعلا یه شرحی از امنیت بدم.
وضعیت شهر های جنوبی عراق (بغداد به جنوب) رو خوب ارزیابی میکنم، البته با توجه به اینکه بیش از 300 هزار نیروی نظامی به نیرویهای روتین اضافه شدن، این انتظار میرفت.
یه موردی که وجود داشت و هم از عراقی ها و هم از ایرانی ها شنیدم این بود که امسال هم نمیزاشتن زائرین ایرانی به راحتی به سامرا سر بزنن، البته با توجه به اینکه از حدود یک ماه پیش وضع غرب سامرا (حدود 2 کیلومتری غرب شهر) عرصه درگیری های سنگین بوده، این تصمیم بسیار به جا بوده ولی متاسفانه بسیاری از زوار و مخصوصا زوار پیر و خانوم به این شهر رفتن و باعث شدن که علاوه بر فشار بیشتر از طرف دواعش، قسمتی از نیرویهای مردمی که باید در مناطق دیگه به دفاع می پرداختن، به سامرا اضافه بشن.
اما مسیر بغداد-کربلا همیشه خطرات زیادی داره، که البته این خطرات برای اربعین تا حالا خنثی شده. آخرین بمب گذاری موفق در بغداد، حدود یک 10 روز پیش بود و از اون روز به بعد، مشکلی وجود نداشته. البته امروز در یکی از مناطق بغداد، انتحاری گرفتن که خدا رو شکر سریعا کشته شد.
دوستان دقت کنید 99 درصد خبرها شایعس، نه خبری از غذای سمی هست و نه ویروس و نه چیز دیگه، تنها خبری که موثق شنیده شده، یکی همین دستگیری انتحاریه هست و یکی کمی درگیری و ناامنی در سامرا.
امسال بر خلاف سال قبل؛ خیلی با نیرویهای نظامی عراقی صحبت کردم، دو چیز جالب بود، اول اینکه خیلی درجه دارها فارسی رو دست و پا شکسته صحبت میکردن و دوم اینکه اکثر استخباراتی ها فارسی بلد بودن و درجه هاشون علیرغم سن کمشون، بالا بود.
دیگه خیلی حرف نزنم، انشالله سال دیگه با هم بریم.
.