فرودگاه کویرس تقریبا از دو سال پیش در محاصره داعش قرار دارد ولی به خوبی مقاومت کرده است، به لحاظ پشتیبانی در وضعیت خوبی قرار دارد

بالگردهای ارتش سوریه به صورت مستمر مواد غذایی و مایحتاج مدافعین را به داخل فرودگاه پرتاب می کنند و 1000 سرباز محاصره شده ارتش به خوبی می دانند که در صورت شکست سرنوشتی مشابه سرنوشت مدافعین فرودگاه طبقه در انتظار آنهاست پس تا پای جان مقاومت خواهند کرد.

ساختار دفاعی فرودگاه کویرس بسیار پیچیده است و از چندین رینگ دفاعی تشکیل شده که شکستن آنها بسیار مشکل است. یک دژ کامل

kwurus1.jpg

مدافعین فرودگاه در حال صرف ناهار،  داعش نمی تواند امیدوار باشد مدافعین را از گرسنگی یا کمبود مهمات از پا بیاندازد، پس چاره ای جز حمله و تصرف این فرودگاه ندارد

CLl15iZUsAA3F5S.jpg

هر چند همونطور که حاج رضوان عزیز گفت فرودگاه کویرس به لحاظ عملیاتی از دور خارج شده است و ارزشی ندارد ولی داعش خیلی علاقه دارد تا به هر شکلی شده این 800 تا 1000 مدافع علوی این فرودگاه را قتل عام کند. به هر قیمتی که هست

حمله روز گذشته سنگین ترین حمله داعش در سال جاری میلادی بود که این بار با تکیه بر دو عامل انتحاری سنگین صورت گرفت.

عامل انتحاری اول با یک تانک خودش را به خاکریز نیروهای ارتش سوریه می کوبد و عامل انتحاری دوم هم به همین ترتیب سعی در ایجاد شکاف در میان خاکریز می کنند. بنا بر گزارش داعش در این حمله بالاخره نیروهای داعش موفق می شوند بر تعدادی از مواضع اولیه ارتش تسلط پیدا کنند.

normal_1~2.jpg  normal_2~2.jpg

 

هر چند بر اساس تصاویری که ارتش سوریه منتشر کرده است بخش اصلی این حمله دفع شده است.

ادوات به جا مانده از حمله دیروز داعش را مشاهده می کنید، ارتفاع خاکریز را مشاهده می کنید که مانع حملات زرهی داعش می شوند. پس چاره ای جز استفاده از انتحاری ها نیست.

CMDeoenVEAEHoUz.jpg

thumb_CMDeqb3UEAARErR.jpg  thumb_CMDerJbUYAEpC89.jpg

 

جنازه های به جامانده از نیروهای داعش

thumb_CMDeUFbUcAAmLP-.jpg thumb_CMDeT_IUwAAP643.jpg thumb_CMDeShiUAAAWwim.jpg

 

در همین حال عده ای از خویشاوندان و اعضای خانواده های سربازان محاصره شده نیز در طرطوس تظاهراتی را برگزار کردند و خواهان این شدند که ارتش سوریه این سربازان را نجات دهد.

بسیاری از علویان نگران هستند که سناریوی طبقه در کویرس هم تکرار شود و همه مدافعین قتل عام شوند، ارتش سوریه هم فعلا از توان لازم برای شکستن محاصره داعش برخوردار نیست.

/امیر ارسلان