نقشه با کیفیت (1.5 مگ) : http://www.mediafire.com/convkey/5951/l9chn3byqd44quqzg.jpg

" چند نکته در مورد نقشه :

منطقه بنی ضبیان واقع در استان صنعا ؛

بنی ضبیان در حال حاضر با انصارالله در صلح به سر میبرند ولی به سمت هادی تمایل دارند . این تمایل به هادی رو میتوان در سابقه ی بنی ضبیان دید ؛ در نبردهای سال گذشته منطقه ی صرواح از عبور نیروها و تجهیزات انصارالله به سمت صرواح جلوگیری کردند .

بنابراین منطقه بنی ضبیان با هاشور قرمز کمرنگ مشخص شده است .

عسیلان در استان شبوه ؛
تحرکات انصارالله در این منطقه پررنگ هست ولی با توجه به بافت منطقه و وضعیت خاص جغرافیایی ، بیشتر محل رفت و امد انصارالله بوده و حضور انصارالله در عسیلان بعلت روابط نزدیک قبایل این منطقه با انصارالله هست و نمیشه این منطقه رو پایگاه اصلی انصارالله بحساب آورد ؛ از طرف دیگر نیروهای هادی هم به منطقه ورود پیدا نمیکنند .
بنابراین منطقه عسیلان با هاشور سبز مشخص شده است .

مناطق القاعده ؛

مدت هاست که خطوط انصارالله و نیروهای هادی تغییر خاصی نکرده ولی مناطق تحت نفوذ و سیطره القاعده در یمن طی ماه های اخیر بصورت مداوم در حال تغییر بوده و از طرفی دیگر همکاری نیروهای ائتلاف با القاعده در بعضی از مناطق یمن بر پیچیدگی و دشواری مشخص کردن یک حوزه ی مشخص برای القاعده افزوده است .

از این رو مشخص کردن مناطق القاعده در یمن بصورت کامل و دقیق ، تقریبا غیر ممکن هست ؛ بنابراین با توجه به حوزه ی نفوذ القاعده و شدت آن به ترتیت این مناطق با سیاه ، هاشور سیاه برجسته (bold) و هاشور سیاه کم رنگ مشخص شده است .

توجه داشته باشید ، القاعده بصورت گسترده در نوار ساحلی جنوب در رفت و آمد میباشد . "

"توصیه میکنم حتما نقشه ی با کیفیت را ببینید . "