مناطق سبز رنگ: مناطق پاکسازی و آزاد شده طی 4 ماه اخیر
مناطق بنفش: مناطق پاکسازی و آزاد شده قبل از 4 ماه اخیر
مناطق سیاه: در دست داعش
مناطق قرمز: مناطقی که داعش حضور نداشته.
.
عملیات های مهم 4 ماه اخیر:
1- عملیات امام هادی (ع):
عملیات پاکسازی بیابانهای حدفاصل جنوب سامرا تا جنوب بیجی تا دریاچه ثرثار، جهت تامین امنیت شهرهای این منطقه به خصوص برداشته شدن فشار حملات دائم داعش به شهر سامرا. این عملیات حدود 8 روز طول کشید که از لحاظ وسعت بزرگترین عملیات ضد داعش در عراق حساب میشه. در این عملیات عمده نیروهای شرکت کننده از نیروهای داوطلب مردمی (حشد الشعبی) بودن.
2- عملیات بازپسگیری مرکز رمادی و پاکسازی روستاهای اطراف:
عملیات بازپسگیری مرکز شهر رمادی و پاکسازی روستاهای شرق اون که به وسیله نیرویهای ارتش عراق صورت گرفت. این عملیات تا پاکسازی کل روستاهای شرق رمادی و به خصوص روستاهای منطقه جزیره ادامه پیدا کرد تا به این وسیله علاوه بر بازپسگیری رمادی، امنیت این شهر تامین بشه.
3- عملیات های متفرقه در منطقه فلوجه:
این عملیات ها در دو محدوده الکرمه باعث تنگ تر شدن حلقه محاصره و در محدوده غرب فلوجه باعث قطع کامل مسیرهای تزریق مهمات و نیرو به فلوجه شد.
4- عملیات پاکسازی هیت:
عملیات پاکسازی منطقه هیت که هنوز در حال اجراست، در این عملیات تا کنون دو منطقه کارخانه سیمان و روستای بزرگ کبیسه پاکسازی شدن و نیروهای ارتش عراق در حال نزدیک شدن به شهر هیت، برای حمله نهایی و پاکسازی شهر هستن.
5- عملیات پاکسازی مناطق روستایی غرب مخمور:
این عملیات توسط اتاق مشترک فرماندهی نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه در حال انجامه، فاز اول این عملیات با پاکسازی حداقل 8 روستا در این منطقه انجام شد.
.
نقشه با کیفیت: http://www.mediafire.com/convkey/58ea/rftzdeadipcolnnzg.jpg