جنوب غرب حلب از 48 ساعت گذشته شاهد شدید ترین درگیریها میباشد .

ارتش سوریه به همراهی متحدان سلسله عملیاتهایی از چندین محور آغاز کردند .

در شمال توپخانه راموسه یعنی بخش کلیة الفنیة پیشروی ها تا حدود زیادی تثبیت شده و بیشتر این بخش در اختیار ارتش سوریه قرار دارد .

در جنوب توپخانه راموسه یعنی بخش کلیة التسلیح ، شب گذشته نیروهای ارتش با استفاده از تاریکی شب از سمت تل ام القرع وارد این بخش شدند ولی در ساعاتی بعد از این بخش عقب نشینی کردند .

در حال حاضر بخش میانی و جنوبی توپخانه راموسه در اختیار هیچکدام از طرفین نیست و در واقع نیرویی در داخل توپخانه حضور ندارد .این به دلیل هدف قرار گرفتن توپخانه توسط توپخانه طرفین هست و تا کنون امکان تثبیت وجود ندارد و مسلحین هم به خاکریزهای بیرون توپخانه عقب نشینی کردند .

با این اوصاف کماکان طبق  هفته های گذشته مسیر راموسه-خانطومان بدلیل اشراف آتش نیروهای ارتش سوریه ، قطع میباشد و خبرهایی که دوستان در مورد تکمیل " فیزیکی "  محاصره مسلحین در شرق حلب (زیاد) میپرسند درست نیست .

محور دیگر حملات جنوب حلب در اطراف تل محروقات و دیگری در اطراف العامریه و قراصی میباشد .

پیشروی هایی خصوصا در تل محروقات و العامریه صورت گرفته ولی برای تثبیت نهایی باید تا امشب یا فردا صبر کرد .

در حال حاضر کنترل اصلی تل محروقات و العامریه و قسمتهایی در نزدیکی القراصی در اختیار ارتش سوریه و متحدان هست ؛ ضمن انکه برای جلوگیری از تجدید قوای مسلحین روستاهایی مانند خلصه و خانطومان بشدت زیر آتش قرار دارند .

شیوه عملیات نیروهای ارتش و مقاومت تغییر کرده و و نکات امیدوار کننده ای دیده میشه .. همانطور که قبلا هم گفتیم عملیات ها باید از چندین محور انجام بشود که الان خوشبختانه به همین صورت هست  .

در صورت پیشروی و تغییر در خطوط نبرد اطلاع رسانی خواهیم کرد .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/a489/tjlmi7akql7xy4lzg.jpg