یکی از مهمترین نبردهایی که در سوریه در جریان هست، نبرد در غوطه شرقی دمشق هست.

برادرمون جمیل قزلو خبرنگار جوان سوری گزارش کاملی رو از درگیری های امروز اطراف اتوبان دمشق-حمص تهیه کرده که در این ویدیو میتونید ببینید : http://fs2.filegir.com/a7up/12286416_911377908915322_533332810_n.mp4

در بخشی از بزرگراه که همچنان بسته است ارتش دست برتر رو داره اما به دلیل انبوه تونلهایی که مسلحین حفر کردن، نبرد معروف به نبرد تونلها شده. هدف ارتش از این سلسله عملیات علاوه بر ایمن سازی کامل بزرگراه بین ضاحیه الاسد و حرستا (که به نظر میرسه تا هفته آینده به اتمام برسه) قطع تمام خطوط امداد به شهرک حرستا هست.

حرستا جزو مناطقی بود که در اون مصالحه شده بود اما با حمله ی دو ماه پیش مسلحین مصالحه و آتش بس شکسته شد.ارتش منطقه ی عملیات رو به دو قطاع تقسیم کرده، قطاع اول بین بوستان های غوطه در غرب حرستا تا ساختمان العراقی معروف به ساختمان العضم و قطاع دوم در شرق حرستا و در حاشیه بزرگراه دمشق-حمص.. در قطاع اول ارتش اخیرا ساختمان العضم و شبکه ای از تونلها به طول بیش از 175 متر که از زیر بزرگراه رد میشد رو تحت سیطره خودش در آورده.

در قطاع دوم در هفته های اخیر بعد از سیطره ارتش بر شرکت های شورلت و شیری به علاوه بلوکهای ساختمانی محیط بر آنها، امروز ارتش دو نقطه ی مهم پمپ بنزین الامان و شرکت القدموس که مقر مسلحین جیش الاسلام بود رو هم به کنترل خود درآورد.

با پیشروی از جهت الحجاریة میشه گفت حدودا 80% مسیرهای امداد به حرستا قطع شده. در صورت قطع تمام خطوط امداد، یکی از اصلی ترین مسیرهای امداد به سمت شهر دوما بسته خواهد شد.

فیلمبردار : طلال السعدی