💢دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باصدور بیانیه ای اعلام کرد که با چند موشک میان برد پایگاه گروه تروریستی داعش را دراستان دیرالزور سوریه هدف قرار داده و هدف این حمله را انتقام حوادث تروریستی 17خرداد96 اعلام کرد.
💢چه کسی است که نداند ایران طی 6سال جنگ درسوریه پای ثابت مبارزه با داعش بوده و دراین سالها دائم درحال وارد آوردن خسارات سنگین به گروه های تروریستی از جمله داعش است و اگر لازم به انتقام بود،سپاه می توانست باچند عملیات درخاک سوریه ضربه هایی به داعش وارد کند اما پرتاب موشک پا را فراتر از انتقام میگذارد.
💢اینک برای فرستادن پیام به دشمن نیازی به شعارنویسی روی موشک هایمان نداریم زیرا پرتاب موشک درشرایط فعلی خود حامل پیام ها و هشدارهای جدی است و دشمن دیشب پیام جمهوری اسلامی را دریافت کرد.

🔷به بررسی اهداف ایران ازاین حمله موشکی بپردازیم

🔹1) ایران با هدف گرفتن پایگاه داعش،ضربات سنگینی به این گروه وارد کرد و انتقام سختی بعد از حوادث 17 خرداد گرفت که اگر انتقامی گرفته نمی شد ایران را در موضع ضعف قرار می داد. حمله ایران برای داعش حامل این پیام بود که جواب ترقه بازی هایش موشک خواهد بود ودرصورت ادامه اینگونه حرکات تروریستی در ایران قطعا نابودی میدانی داعش سریعترانجام خواهد گرفت.
🔹2) حمله موشکی آن هم بعداز تحریم سپاه و فعالیت های موشکی اش توسط امریکا حامل  پیام مهمی بود،ایران با این اقدام به امریکا هشدار داد که توان دفاعی و موشکی دیگر قابل مذاکره نیست و با قدرت به تقویت بنیه دفاعی کشور ادامه خواهد داد.
🔹3) موشک های ایران برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی یعنی قریب 30 سال اهدافی را در خارج ازمرزها هدف قرار دادکه باعث درک بهتر قدرت عملیاتی ایران توسط کشورهای منطقه شد،کشوری که بیش از همه ازاین اقدام واهمه دارد قطعا رژیم اشغالگر فلسطین است.
🔹4) رهبرانقلاب قبل از حمله موشکی در سخنرانی خود دشمن را تهدید به خوردن سیلی از ایران کرد و ساعاتی بعد موشک ها شلیک شدند و به هدف اصابت کردند واین حرکت حامل این پیام بود که در کارهای دفاعی فرمانده اصلی رهبری می باشد وکشور دراین مباحث بزرگتر دارد و او تصمیم گیرنده است.
🔹5) موشک ها از پایگاه های سپاه در استان های کردستان و کرمانشاه شلیک شدند،استان هایی که روزی تکفیری ها و حامیانشان امید داشتند که تفکراتشان دراین شهرها خریدار داشته باشد اما کردستان و کرمانشاه هم چنان درسایه وحدت شیعه و سنی درامنیت کامل می باشند.
🔹6) ممکن است برخی بگویند که این کار ایران تجاوز محسوب می شود اما این حمله با هماهنگی کامل بادولت های سوریه و عراق انجام شد و ایران احترام به قوانین بین المللی را به امریکا آموخت (امریکا تحت عنوان ائتلاف به اصطلاح ضد داعش بدون درخواست و اجازه وهماهنگی بادولت سوریه حریم هوایی و زمینی این کشور را نقض کرده و حتی جنگنده ها و نیروهای زمینی این کشور را مورد هدف قرار داده است).
🔹7) قبل از ایران، امریکا وروسیه نیز باموشک هایشان به اهدافی درخاک سوریه حمله کردند اما ایران و روسیه گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادند ولی امریکا پایگاه نظامی ارتش سوریه را هدف قرار داد،اکنون باید پی ببریم که چه کسانی در مبارزه واقعی با تروریسم هستند. ایران با این اقدام هم چنین نشان داد که بازیگر اصلی در تحولات منطقه است ودر مواقع لزوم میتواند اوضاع را به نفع خود و متحدانش تغییر دهد.
🔹8) این حمله موشکی حتی برای داخل کشورنیز پیام داشت همانگونه که رهبری در سخنانش فرمود:دشمن بداند حتی دوستانی هم که دلشان میلرزد بدانند ما محکم ایستاده ایم و به آنها سیلی خواهیم زد.مردم بااین اقدام درک کردند که حافظان اصلی این سرزمین نیروهای مقتدر نظامی هستند.
🔹9) این مانورقدرت ایران آن هم پس از ائتلافی که سعودی ها با باجهای میلیاردی به امریکا و دیگر کشورهای منطقه برای مبارزه به اصطلاح با تروریسم و ایران راه انداختند را تحت تاثیر قرار داد ونشان داد که ایران مانند گذشته تمام مسایل مهم را رصد میکند وجواب اصلی را در میدان نبرد و سیاست می دهد و چنانچه پای سعودی ها بلغزد ایران آماده تر از همیشه است.


💢در طی یک ماه گذشته برخی تحرکات سیاسی درمنطقه خاورمیانه برای تاثیر گذاری برمناقشات منطقه با هزینه های میلیاردی که هدف اصلی آنها منزوی کردن ایران بود و هم چنین تنبیه سیاسی واقتصادی قطر به بهانه گرایش به سمت مذاکره با ایران و نیز تهدید وتحریم بی سابقه ایران توسط امریکا به صورت ازپیش برنامه ریزی شده انجام گرفت ولی در سطح سیاسی ایران به این اقدامات پاسخ مناسبی نداده بود که موجب دلسردی محور مقاومت ومتحدان ایران بود اما این حمله موشکی باعث دلگرمی متحدان ایران درسطح منطقه شد و نشان داد گزینه های ایران عملی هستند وایران مانند همیشه هوشیار ودرحال بررسی تمام اوضاع می باشد.
تحلیل از #آریامهر