بالاخره نقشه ی تدمر آماده شد :D

ارتش سوریه و نیروهای شیعه سوری با کمک حزب الله و بچه های فاطمیون در حال پیشروی به سمت تدمر هستند .
بعد از سقوط تدمر و عقب نشینی ارتش از این  شهر ، دواعش وقتی دیدند که جای پای  محکمی در صحرای سوریه پیدا کردند ، بصورت مداوم میادین گاز نفتی این منطقه رو تهدید میکردند و حتی دامنه ی این تهدیدات به فرودگاه تیاس هم رسید .
ولی خب گویا ارتش بالاخره فهمید که برای تامین امنیت این منطقه ی بسیار حساس ، تصرف تدمر الزامی هست وگرنه باید خودش رو همواره برای تقدیم کردند چاه های نفتی و گازی به دواعش آماده کنه !
اولین قدم محکم در این راه ،ورود موثر تر سهیل حسن به نبردها و عقب راندن داعش از جزل و  میادین گازی نفتی اطرافش بود .
ولی اینبار پیشروی ها متوقف نشد و تا چند کیلومتری تدمر رسید .
حالا ارتش سوریه در 5 کیلومتری شهر تدمر قرار داره و احتمال میره که حمله ی نهایی برای تدمر آغاز بشه ..
البته باید دید که واقعا نیروهای سوری قصد تصرف تدمر رو دارند و یا فقط به فکر تثبیت مواضع و افزایش کمربندی ایمنی چاه های نفتی گازی هستند . زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد .
در آخرین پیشروی ها در این منطقه نیروهای ارتش و مقاومت موفق شدند مزارع (بیابان) ابوفواریس و القدری رو تثبیت کنند و گفته میشه منطقه ی باستانی هم به تصرف ارتش در آمده است .
اگر نیروها موفق بشن البلاط رو تصرف کنند و گستره ی خودشون رو به جاده ی شمال غربی تدمر برسونند ، مطمئنا پیشروی به سمت تدمر تضمین بیشتری پیدا میکنه .

از سمت دیگه و در جنوب ، دواعش سعی دارند با پیشروی به سمت چهارراه تیاس بیارات ، از سمت جنوب به فرودگاه نزدیک بشن و ضمن تهدید این فرودگاه مهم ، فشار رو از روی تدمر بردارند .
اطراف فرودگاه نظامی تیاس و جاده ی اصلی تدمر به تیاس تا کیلومترها تله گذاری شده و کمربندی ایمنی خوبی وجود داره و داعش قادر نیستند که مستقیم از سمت جنوب و بیابان به فرودگاه نزدیک بشن ، مگر آنگه کنترل چهارراه تیاس رو بدست بیارند .

نقشه با کیفیت بالاتر (4مگ) : http://s2.img7.ir/ggbZ8.jpg