شب گذشته در انفجار محل تجمع فرماندهان جیش الفتح در دارالعزة تعدادی فرماندهان جیش الفتح از جمله ابوهاجر الحمصی (از موسسین جیش الفتح که سابقه جنگیدن در عراق در کنار ابومصعب الزرقاوی در مقابل آمریکاییها را دارد) به هلاکت رسیدند.

اولین خبرگزاری که حمله را توسط ائتلاف غربی گزارش کرد، خبرگزاری الجزیره قطر بود. پس از آن العربیه به حمله هوایی بدون ذکر عامل اشاره کرد و مرصد سوری از حمله هوایی توسط جنگنده مجهول الهویة خبر داد.

رویترز به نقل از دو منبع از مخالفین سوری عامل حمله را جنگنده مجهول اعلام کرد. سپس جبهه فتح الشام (جبهة النصرة) خبر از کشته شدن فرماندهانش داد و بدون ذکر عامل آن را بر اثر حمله هوایی دانست.

از آنجایی که چند نفر از فرماندهان بر اثر ترکش های انفجار مجروح شدند زمزمه ی بمب گذاری جلسه نیز از برخی منابع خبری مخالفین شنیده شد.

امروز ابومحمد المقدیسی از رهبران مذهبی سلفی جهادی ها در پیامی حکم جنگیدن مسلحین ارتش آزاد، احرار الشام، فیلق الشام، نورالدین زنگی و.. را در جبهه جرابلوس تحت حمایت ترکیه و غرب می جنگند "خروج از اسلام" بیان کرد، همان حکمی که قبلا در مورد داعش اعلام شده بود. حکمی که واکنش های بسیاری در رسانه های مخالفین سوری و سلفیون برانگیخت.

جرقه اختلافات بین گروههای مسلح با خروج بخش عمده ی نیروهای این گروهها از جبهه حساس جنوب حلب شروع و با درگیریهای احرارالشام و جندالاقصی در اریحای ادلب، شکست جنوب غرب حلب و احتمالا انفجار دیشب به اوج خود رسیده و باید دید پس از جدایی سه سال پیش داعش، انشقاق جدیدی در بدنه مسلحین رخ خواهد داد یا اینکه جبهه النصره در قالب و نام جدید خود، موفق خواهد شد ائتلاف محکمتری از جیش الفتح به نام جبهه فتح شام تشکیل دهد.

تکمیلی:

پنتاگون اعلام کرد حمله هوایی به تجمع جیش الفتح توسط جنگنده های ائتلاف انجام نشده.احتمالا حمله هوایی توسط جنگنده های روس و با اطلاعات روی زمین انجام گرفته است.