اصولا به نظر می آید نباید از این اتفاق زیاد خوشحال بود و اینکه گفته میشود ملا اختر منصور تنها عامل شکست مذاکرات طالبان بوده ؛ کاملا بدور از عقل به نظر میرسد ...

این اتفاق درست مثل آن وقتی بود که خبر مرگ ملا عمر منتشر شد و گمانه زنی های زیادی مبنی بر تضعیف طالبان و امید به صلح در اون زمان به گوش می رسید ولی در نهایت دیدیم که بعد از مرگ ملا عمر اتفاق خاصی نیفتاد و خبری از صلح نبود ...و مطمئنا هم بعد از مرگ ملا اختر منصور اتفاق جدی و با اهمیتی در مورد صلح با طالبان اتفاق نخواهد افتاد چه بسا اینکه اگر هم صلحی اتفاق بیفتد با شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد که باعث تقویت طالبان شود و گروه طالبان را هر چه بیشتر وارد بدنه دولت کند ولی هر چه هست به احتمال زیاد مرگ ملا اختر منصور اتفاق مهم و با اهمیتی را که به نفع مردم باشد رقم نخواهد زد .

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در نظر داشت کشته شدن مبهم و مشکوک ملا اختر منصور بدست آمریکا است ...

گمانه زنی هایی در این مورد وجود دارد که ملا اختر منصور بر خلاف میل آمریکا و پاکستان رییس طالبان شده و در واقع مهره مورد حمایت این کشور ها نبوده همچنین ملا اختر منصور را میتوان یکی از عوامل جلوگیری از نفوذ و گسترش داعش در ننگرهار و دیگر نقاط افغانستان برشمرد که اکنون با کشته شدن او معلوم نیست وضعیت داعش در افغانستان و وضعیت موضع گیری های طالبان چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد .

تحولات چند ماه اینده نشان خواهد داد مرگ ملا اختر منصور چه تاثیری بر وضعیت داعش ... طالبان ... و مردم افغانستان خواهد گذاشت و آیا رییس جدید طالبان مهره و مطلوب مورد نظر کشور های حامی خواهد بود ؟!