کاخ سفید و اوباما در راستای بررسی و همسو کردن کنگره به منظور حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق سه شنبه جلسه ای با نمایندگان کنگره برگزار کرد .. اطلاعات بیشتر چهارشنبه اعلام میشود .

همچنین کاخ سفید درحال وارد کردن فشار بیشتر به کنگره جهت تصویب و اختصاص بودجه ی 5 میلیارد دلاری (که قبلا هم درخواست کرده بود) جهت تجهیز و آموزش شریکان بین المللی و کمک به همسایگان سوریه به منظور بهبود وضع کمپ های آوارگان است.

اوباما به شدت به دنبال جمع کردن افتضاح خود در منطقه هست .

 

نکته ی قابل تامل اینجاست که در این سه ساله خود همین آمریکا به آموزش و تسلیح این گروه ها پرداخته و سهم عمده ای در ناآرام کردن کشورهای خاورمیانه داشته واکنون به دنبال از بین بردن خرابکاری های خودش در منطقه هست ...

همچنین بعد از ارسال محموله های هنگفت تسلیحاتی برای شورشیان ، حجم زیادی از این تسلیحات سر آخر به دست تروریست های داعش افتاد و الان میتوان به راحتی آرم متعلق به آمریکا رو بروی سلاح های موجود در دستان داعشی ها یافت ؛ هرچند که در سقوط مفتضحانه ی موصل داعش به مقادیر زیادی سلاح آمریکایی دست پیدا کرد ،ولی اخیرا هم نیروهای کرد مقادیر زیادی سلاح آمریکایی از جمله ضد تانک و ... از داعش توقیف کردند که مشخص شد برای ارتش آزاد سوریه ارسال شده بود ...

از زمانی که پیج های خبری اجتماعی داعش و متحدینش بطور کامل بلوک شد و اطلاع رسانی داعش بشدت محدود شد ؛ مشخص بود که آمریکا با تغییر رویه  افکار مشخصی در سر دارد ( جریان دهی به اخبار و به دنبال اون ، جریان دهی به افکار عمومی منطقه توسط آمریکا به زیرکی انجام میشه والحق و الانصاف خوب با افکار عمومی منطقه و جهان بازی کرده و میکند )

این هم فرازی از سخنان اوباما در مصاحبه با شبکه ی NBC نیوز :

“Well, I think that it is absolutely true that we’re going to need Sunni states to step up, not just Saudi Arabia, our partners like Jordan, the United Arab Emirates and Turkey.

They need to be involved. This is their neighborhood. The dangers that are posed are – are more directed at them right now than they are us.”

 

واقعا جالبه آتشی که کشورهای بی ملاحضه و منافق صفت منطقه به پا کردند و به افروختنش دامن زدند ، در حال گرفتن دامن خودشان است و کم کم باید منتظر متحمل شدن هزینه های مالی و جانی این اشتباه بزرگ خود باشند.  به فرض حمله ی آمریکا و متحدانش و به فرض موفق شدن امریکا به خوراندن مسکن به منطقه ،  تازه این ابتدای شروع مصیبت های کشورهای مرتجع منطقه هست و دست و پنجه نرم کردن با ویروس لاعلاج داعش در کشورهای خود ...