فرمانده لشکر  209 شاهین ارتش ، در شمال افغانستان می گوید : داعش در استانهای شمال و شمال شرق این کشور حضور و نفوذ  ندارد .
ژنرال مهمند کتوازی فرمانده لشکر  209 شاهین ارتش در شمال افغانستان در نشست خبری گفت : حضور و فعالیت نیروهای موسوم به داعش در استانهای شمال وشمال شرق افغانستان تبلیغات می باشد . وی که خود فرماندهی مستقیم بسیاری عملیات ها را بدوش دارد گفت : در این عملیات ها تعداد زیادی از مخالفین کشته ، زخمی و دستگیر شده اند . ولی تاکنون هیچ فردی که منسوب به گروه داعش باشد شناسایی نشده است .
با این حال چندی قبل محمد ظاهر وحدت استاندار استان سرپل در شمال افغانستان گفته بود : که مخالفین دولت در دو جبهه متفاوت طالبان و داعش ، با نیروهای امنیتی می جنگند . وی  گفته بود نیروهای داعش در قسمت شمال غربی این استان و در نقاط هم مرز با استانهای جوزجان و فاریاب حضور دارند .
این در حالیست که گروه  داعش از دو سال بدین سو زیر نام شاخه خراسان داعش در مناطق شرقی افغانستان اعلام موجودیت کرده بود، و در این مناطق هنوز هم عملا دست به کشتار می زند  . اما در مورد فعالیت نظامی این گروه در شمال افغانستان ، ابهاماتی وجود دارد . داعش از سوی برخی مقامات ، مسئول برخی از کشتار و جنایات در شمال پنداشته می شود . خصوصا آن حوادثی که طالبان دست داشتن در آن را انکار کنند . . .