در حالی که فضاحت به بار آمده توسط ارتش ترکیه در الباب هنوز روی دست نظامیان این کشور مانده، سلطان و جیره خواران حکومتش با گرفتن مواضع ضد ایرانی در پی آن هستند تا بیش از پیش شرف و استقلال خود را در برابر اعراب به فروش بگذارند.

در همین رابطه پس از آنکه در هفته گذشته اردوغان در سفر به بحرین ایران را کشوری با سیاست بر هم زننده ثبات منطقه دانسته و مدعی شده بود ایران در پی احیای امپراتوری باستانی خود است، امروز نیز یکی از فرماندهان ارشد نظامی ترکیه با انتقاد از سیاست های ایران در سوریه گفت که یکی از دلایل کندی پیشروی ها در الباب حمابت تمام قد طرف ایرانی از داعش در این منطقه است!!!

فرافکنی تمسخر آمیز این فرمانده ساده لوح تُرک در حالی مطرح می شود که آنکارا خود با در پیش گرفتن سیاست هایی سراسر تفرقه افکنانه در کشورهای مجاورش عملا تبدیل به بازنده ای بزرگ شده که تنها به فکر بر هم زدن تفکر و تمرکز دیگران برای مقابله با بحران های کنونی است.

امروز نیز سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اشتباه خواندن سیاست های ایران گفت که تهران بهتر است بجای خط و نشان کشیدن برای همسایگانش، در مرزهایش باقی مانده و بلند پروازی های خود را کنار بگذارد!