جیش الاسلام پس از مدتها که عملیاتی در غوطه شرقی انجام نداده بود (بعد از بازپس گیری میدعا) بزرگترین حمله خودش رو به تل کردی،زندان عدرا و با هدف نفوذ به ضاحیة الاسد با بیش از ٩٠٠ نیرو شروع کرد.
گفته میشه جیش الاسلام برای این عملیات بیش از یکسال برنامه ریزی کرده. امروز برخی منابع مسلحین از سیطره کامل بر تل کردی،زندان عدرا و جزیره ی b4 ضاحیة الاسد خبر دادند، اما منابع ارتش همه رو رد کردند. به نظر میاد با توجه به اخبار طرفین جیش الاسلام در تل کردی پیشروی داشته اما در مورد وضعیت بقیه مناطق باید منتظر اعلان رسمی طرفین باشیم. همچنین دیروز یکی از فرماندهان ارشد جیش الاسلام به نام "عبدالرحمن الشامی" در محیط زندان عدرا به هلاکت رسید.


ارتش دو روز هست بزرگراه دمشق-حمص رو بسته..
ضاحیة الاسد هم که در دو روز اخیر زیر سیل موشک و خمپاره بود ،شاهد تخلیه ساکنین از یک چهارم خانه ها و انتقالشون به محله های اطراف بوده.
جیش الاسلام در بیانیه ای به اهالی اردوگاه وافدین هشدار داده اردوگاه رو ترک کنن.علت هشدار جیش الاسلام این هست که در اردوگاه وافدین علاوه بر فلسطینی ها،هزاران نفر از شهروندان دوما که با مساعدت ارتش از دوما خارج شدند الان در اردوگاه ساکن هستند.
دمشق روزهای خونبار و سختی در پیش داره..
اهمیت نبردهای دمشق چند برابر اهمیت نبردهای بقیه مناطق سوریه هست به همین دلیل یه چیزی حدود یک سوم نیروهای ارتش سوریه در استان دمشق حضور دارن.